Evadări în vremuri de pandemie

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 10 aprilie 2020 345 afişări

Un magazin de bijuterii e o mină de aur pentru orice femeie. Bine, poate încă o mină de aur, pe lângă un magazin de pantofi, unul de rochii, unul de cosmetice... Dar să revenim. În vremuri de izolare precum cele pe care le trăim acum, mai valoros decât un magazin fizic de bijuterii este... Aţi ghicit! Unul online. Aşa că platforma Buline.ro, unde sunt adunaţi designeri români de bijuterii şi accesorii, este fix ceea ce îi trebuie unei femei captive în „work from home”, care însă îşi croieşte, în minte, toate ţinutele pe care le va purta când va putea ieşi fără griji afară.

Ideea care a stat la baza platformei a venit observând piaţa autohtonă de design de bijuterie. Există o multitudine de artişti talentaţi, există o şcoală românească şi diverse cursuri, există artişti care migrează spre bijuterie din domeniul arhitecturii şi al artelor plastice, dar nu şi un contact susţinut cu publicul amator”, spune Irina Şerban, cea care a creat platforma Buline.ro.

Şi-a propus să promoveze bijuterie contemporană românească de autor, după ce a observat că, în Bucureşti şi în alte câteva – puţine – oraşe mari există târguri şi expoziţii, predominant de weekend, însă acestea au un caracter temporar. Irina Şerban lucrase înainte în domeniul publishingului online, ocupându-se mai mult de segmentul feminin şi de modă,

astfel că a observat obiceiurile de consum ale femeilor şi a remarcat un interes mai mare pentru producţia unicat.

„Dacă acum câţiva ani, creaţiile erau în zona de handmade, de hobby, uşor rudimentar, diversitatea fiind una redusă, acum avem creaţii din ce în ce mai complexe, de la concept la execuţie. Pretenţiile consumatorilor au crescut şi ele.” Momentan, site-ul Buline.ro adună peste 20 de designeri români cu stiluri şi materiale diverse, de la cele preţioase, la cele mai puţin convenţionale. Investiţia este în desfăşurare.

„După primele luni de la fondare, semnalele pe care le-am primit din piaţă au fost pozitive, iar datele financiare s-au dublat de la o lună la alta. Produsele de pe Buline.ro, se împart în două categorii principale: Polka dots şi Velvet dots. Polka, după cum le spune şi numele, sunt bijuteriile «next door», relaxate, prietenoase, nu presupun un efort mare de integrare în ţinute, sunt bijuterii de zi cu zi. Vecinele lor, Velvet, sunt «the bad girls». Sunt piese statement, care fac declaraţii belicoase de stil, care afirmă cu putere individualităţi puternice”, explică Irina Şerban.

Businessul Buline.ro este operat, potrivit datelor de pe site, prin compania IM Accelerator, înfiinţată în 2019.

„Pentru anul 2020, ne-am păstrat, de fapt, obiectivul iniţial: acela de a atrage cât mai mulţi designeri şi produse. Creştem frumos, organic, vrem să scalăm businessul cât de mult putem. Designul românesc are multe de arătat, e un domeniu în plină dezvoltare şi credem că merită urmărit”, mai spune Irina Şerban.

Preţurile produselor listate pe platforma Buline.ro variază între

20 şi 2.000 de lei, în funcţie de designer sau de materiale. Cumpărătorii? Evident, femei. Din mediul urban, cu vârste între 25 şi 50 de ani, amatoare de design contemporan. Şi de alte forme de evadare.


Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.


Climb House – centru de escaladă (Baloteşti, lângă Bucureşti)

Fondatori: Andrei Bejan, Emil Roată şi Ioana Bejan Roată

Investiţie iniţială: 80.000 de euro

Prezenţă: Baloteşti şi, în pregătire, Braşov


Mr. Blade – barbershop (Bucureşti)

Fondatori: Tiberius Creţu şi Mihai Grama

Investiţie iniţială: 50.000 de euro (pentru două spaţii)

Cifră de afaceri în 2019: 100.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti (pe strada Ion Brezoianu)


Nympheum – producţie de cosmetice (Bucureşti)

Fondatoare: Alina Gutium şi Luiza Dinu

Investiţie iniţială: 5.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 100.000 de euro

Prezenţă: online


Luviane – atelier de parfumuri (Bucureşti)

Fondatoare: Iulia Neagoe

Investiţie iniţială: 80.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 21.000 de euro

Prezenţă: online şi un showroom în Bucureşti


Academia Micilor Developeri – şcoală de IT (Bucureşti)

Fondatori: Costin Pietraru şi Oana Manga

Investiţie iniţială: 30.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 200.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti, Buzău

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.