Cum să locuieşti mai bine. Locul de parcare: merită cel din subteran diferenţa de preţ sau mai bun rămâne cel amplasat la suprafaţă?
Cea mai „confortabilă“ soluţie pentru un loc de parcare este la subteran, deoarece maşina nu va fi supusă intemperiilor, iar utilizatorul nu va mai coborî din maşină la destinaţie în ploaie, viscol sau ninsoare.
♦ Parcarea gratuită a maşinilor pe străzile lăturalnice din Bucureşti sau chiar pe bulevarde afectează businessul dezvoltatorilor, dar şi dezvoltarea Capitalei.
Cea mai „confortabilă“ soluţie pentru un loc de parcare este la subteran, deoarece maşina nu va fi supusă intemperiilor, iar utilizatorul nu va mai coborî din maşină la destinaţie în ploaie, viscol sau ninsoare. Totuşi, un loc de parcare la „minus 1“ implică şi un preţ mai mare – de obicei dublu sau chiar triplu deoarece presupune săpături, o fundaţie mai rezistentă plus instalaţii cu uşi rezistente la foc, sisteme de desfumare şi de apă. Dacă parcarea subterană nu dispune de aceste elemente, proprietarul se supune unor pericole, iar un exemplu concludent este cazul incendiului din Constanţa.
Pentru a obţine cel mai bun preţ, locul de parcare ar trebui cumpărat odată cu apartamentul, iar preţul cumulat să nu depăşească 140.000 de euro, astfel încât să se aplice TVA de 5% şi la locul de parcare. Dacă acesta este cumpărat separat, atunci pentru locul de parcare se va aplica TVA de 19%.
Parcarea gratuită a maşinilor pe străzile lăturalnice din Bucureşti sau chiar pe bulevarde afectează businessul dezvoltatorilor, dar şi dezvoltarea Capitalei. În oraşe precum Sibiu şi Oradea toate locurile de parcare sunt cu plată, fapt ce a permis dezvoltarea oraşelor.
Dezvoltatorii sunt obligaţi să construiască locuri de parcare, dar proprietarii care deţin şi maşini pot alege să nu cumpere.
„Avem locuri de parcare chiar şi la cinci ani de la finalizarea unui proiect, iar cei care au maşini le parchează pe drumurile publice şi îngreunează traficul“, a spus Sorin Purice, dezvoltator în cadrul Quantum Real Estate Group, care construieşte şi proiectele Viva Residence în partea de sud a Capitalei.
Antoanela Comşa, preşedintele dezvoltatorului Gran Via explică faptul că la o parcare obişnuită, fără alte lucrări, sunt 29 de metri pătraţi necesari pentru un loc - suprafaţa subsolului împărţită la numărul de locuri. Mai este nevoie de acces spre exemplu, suprafaţa construită are stâlpi, dar media e la 30 de metri pătraţi. O structură costă 150 euro/mp, 50-80 euro/mp costă finisarea, doar construcţia ar costa 15.000 euro, pe lângă costul cu utilităţile, pe lângă costul cu proiectarea, protecţia muncii, fără a lua în calcul noile majorări de preţuri. Ea a subliniat că profit în cazul parcărilor subterane obţin cei care vând locul cu cel puţin 20.000 – 30.000 de euro. În cazul proiectu,lui Timişoara 58 dezvoltatorul a rămas cu 300 de locuri de parcare, deşi a vândut toate apartamentele. Decât să fi plătit 7.000 – 9.000 de euro pentru parcare, proprietarii au decis să parcheze pe stradă, deşi astfel încalcă legea.
Ea a subliniat că pe de o parte, statul pune presiune pe dezvoltatori să construiască locuri, dar pe de alta permite tuturor să parcheze gratuit oriunde vor pe străzile secundare.
În cazul Gran Via costul locurilor de parcare a crescut treptat, însă atunci când erau la preţul cel mai mic, şi străzile erau libere în jurul proiectului.
„La Lujerului, clienţii din primele faze nu voiau să cumpere locuri de parcare. Ce vindeam cu 14.000 în faza a patra, în 2015 erau 7.500 de euro. Ulterior au fost 9.500 de euro, după care 11.000 şi spre final 13.000 fără TVA. Clienţii care au cumpărat în primele faze s-au trezit că acum, când proiectul are 1.000 de locuitori, că nu mai au unde parca deoarece pe străzile din jur s-au mai construit blocuri cu 3-4 etaje, dar fără locuri de parcare.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro