Cum să te îmbogăţeşti din predicţii Google
Carmen Dascălu este, la 29 de ani, regina rochiilor de seara. În sezonul sărbătorilor, atelierul în care sunt cusute rochii după reguli SEO duduie. Antreprenoarea vinde în fiecare zi câteva rochii realizate în propriul atelier şi care sunt comandate de cliente pe net. Previziunile pentru cifra de afaceri din 2014 se plasează în jurul a 150.000 euro, air anul viitor vânzările ar putea să ajungă la 500.000 de euro.
Înainte de a începe efectiv să croiască şi că coase rochii, a făcut o cercetare de piaţă legată de competiţie, chiar şi magazinele off-line, şi a constatat că sunt două categorii de rochii de ocazie: ”cele ieftine, până în 300 de lei, care sunt făcute din materiale foarte proaste şi rochiile de peste 1.000 de lei”. În segmentul de mijloc, pe palierul 300-1.000 de lei, nu există variante. ”În mediul online nu există nimic în acest segment, iar cele ieftine arată odios”, arată Dascălu.
Aşa s-a schimbat, de trei luni, întregul focus al afacerii, care înainte se axa pe vânzarea de rochii de zi, de tip office sau pentru cocktail, la preţuri de circa 150 de lei. Preţul rochiilor de ocazie, pe care mizează de trei luni, este de 500 de lei, iar încasările lunare se plasează acum la 10.000 de euro, cu un profit net de 2.500-3.000 de euro.
Carmen Dascălu ştie exact ce are cerere şi îi spune precis designerului ce fel de rochii de ocazie au căutare. ”Pe Google, într-o singură lună, s-au înregistrat 30.000 de căutări pentru <rochie de seară lungă, neagră, cu spatele gol>. Designerul propune şi alte modele, mereu am discuţii cu el şi îi spun că încă nu a venit vremea pentru idei de acest fel”. Adică pentru modele gândite, realizate şi impuse de casele de modă.
Acum, în atelierul de câteva zeci de metri pătraţi de lângă biserica Sfântu Gheorge din Capitală, Carmen Dascălu lucrează între 10 şi 12 ore pe zi împreună cu doi angajaţi şi un designer pentru a onora comenzile. ”Înainte de a mai angaja pe cineva trebuie să mă asigur că numărul de comenzi se menţine suficient de mare pentru a justifica încă un salariu”, explică ea. Lista de planuri nu este scurtă, dar expune în termeni clari paşii, strâns legaţi de eficienţă, volumul investiţiilor, costuri şi profit.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro