Cum trece o agenţie mică de turism prin criză: Din 15 angajaţi am mai rămas 6. Piaţa turismului se mişcă acum, însă lumea se decide mai greu, se gândeşte mai mult
Free Spirit, o agenţie de turism specializată în destinaţii exotice, spune că, după ce pandemia a forţat reducerea personalului şi rambursări pentru clienţii care îşi plătiseră vacanţele, charterele recent introduse către destinaţii precum Maldive, Republica Dominicană sau Zanzibar au venit ca o salvare.
Agenţia a rambursat anul trecut 368.000 de lei în total clienţilor care nu au mai plecat în vacanţele achitate.
Free Spirit, o agenţie de turism specializată în destinaţii exotice, spune că, după ce pandemia a forţat reducerea personalului şi rambursări pentru clienţii care îşi plătiseră vacanţele, charterele recent introduse către destinaţii precum Maldive, Republica Dominicană sau Zanzibar au venit ca o salvare.
„Ne-au ajutat foarte mult aceste zboruri directe, ne-au dat mult de lucru. Acum, Republica Dominicană, Maldive şi Egipt sunt cele mai populare destinaţii în rândul clienţilor noştri“, spune Alina Deak, managing partner la Free Spirit Travel.
Agenţia a rambursat anul trecut 368.000 de lei în total clienţilor care nu au mai plecat în vacanţele achitate.
„De la jumătatea lunii martie până în mai a fost foarte greu, nici turiştii nu înţelegeau ce se întâmplă. Din iunie ne-am întors la birou, iar până în noiembrie tot ce am făcut a fost să soluţionăm cererile de rambursare. Din 15 angajaţi am mai rămas şase“, mai spune Alina Deak.
Şi cifra de afaceri a scăzut până la circa jumătate faţă de anul 2019, ajungând astfel la 1,5 milioane de lei până în noiembrie.
„Din iunie a mers mai bine departamentul de business travel. Clienţii noştri de bază sunt câţiva retaileri mari, iar când au putut să-şi redeschidă magazinele închise odată cu starea de urgenţă, noi ne-am ocupat de călătoriile lor interne.“
Începând cu lunile octombrie-noiembrie, au revenit solicitările pentru perioada sărbătorilor.
„Pe termen scurt, planul este să reîntregim echipa. Până în iunie, când sperăm că se vor deschide mai multe destinaţii, vrem să mai aducem patru oameni şi să reîncepem vânzările. Probabil că va mai dura doi-trei ani până când vom reveni unde eram în februarie 2020. Piaţa turismului se mişcă acum, însă lumea se decide mai greu, se gândeşte mai mult“, spune Alina Deak.
Ea a pus bazele Free Spirit alături de Oana Pricop în 2008, la începutul unei alte crize. L-au avut alături pe Luca Cătălin, colegul care a dezvoltat departamentul de evenimente al firmei. Fiecare a venit cu propriul lui bagaj de cunoştinţe în business: Oana a terminat un master în marketing şi negocieri în afaceri, iar Alina a absolvit jurnalismul.
Au dezvoltat împreună mai multe proiecte în domeniul turismului, printre care Transilvania Train sau Japan by Myself, cu o echipă de tineri care vorbesc japoneză, au călătorit în Japonia şi sunt promotori ai culturii nipone. Departamentul de business travel le aducea în trecut peste 30% din businessul total, având în portofoliu clienţi din industria de retail, case de avocatură şi IMM-uri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro