De ce a refuzat un tânăr o ofertă de 500 de milioane de dolari primită pentru compania lui şi cu cât a ajuns să o vândă acum
În urmă cu mai bine de şase ani, Ryan Smith - CEO al Qualtrics - avea în faţă o ofertă de 500 de milioane de dolari pentru achiziţia companiei. Veniturile anuale Qualtrics, la acel moment, erau de doar 50 de milioane de dolari.
Smith a respins oferta, pariind că viitorul companiei ar putea aduce oferte mult mai generoase.
La începutul acestui an, CEO-ul Qualtrics a anunţat că se pregăteşte de listarea companiei la bursă, un proces care ar fi dus la o evaluare de aproximativ 5 miliarde de dolari. Surpriza a venit însă la finalul săptămânii trecute, când reprezentanţii Qualtrics au anunţat că listarea a fost înlocuită de o vânzare a pachetului majoritar.
Mai exact, Ryan Smith a acceptat oferta celor de la SAP, de 8 miliarde de dolari.
Qualtrics creştea cu o rată de 50% pe an şi generase venituri de aproape 290 de milioane de dolari în 2017. Interesul celor de la SAP a venit, astfel, oarecum firesc; mai mult chiar, accesul la cei 413.000 de clienţi ai SAP la nivel global a fost un argument suficient de puternic pentru Ryan Smith.
Chiar dacă IPO-ul ar fi umplut conturile lui Smith şi i-ar fi permis să menţină controlul, decizia pe care a luat-o în 2012 pare să fi fost extrem de inspirată.