De ce trebuie să ridici parasolarul la aterizare şi chiar e nevoie să închizi telefonul mobil în timpul zborului?
Ai şanse mult mai mari să mori într-un accident de maşină decât într-unul aviatic - şi totuşi, mijloacele de transport în comun nu au centuri de siguranţă. Care sunt atunci bazele de la care s-a plecat în stabilirea normelor de siguranţă în avioane?
O primă cerinţă oarecum greu de înţeles este aceea de a ridica parasolarul la aterizare. "Dacă s-ar pune problema unei evacuări, ar trebui ca pasagerii să poată privi afară, pentru putea decide dacă e sigur să iasă pe acea parte", explică Harro Ranter, CEO al Aviation Safety Network. "E genul de măsură de precauţie pe care trebuie să o luăm", notează cei de la Daily Mail.
Un alt "mister" este cel legat de ridicarea spătarelor; pot câţiva centimetri să facă diferenţa? Da, spune Harro Ranter, pentru că este mult mai dificil să ajungi în poziţia de coliziune dacă scaunul din faţa ta e lăsat.
O temă mai veche este cea a telefoanelor mobile şi cerinţei ca acestea să fie închise în timpul decolării şi aterizării. Chiar dacă majoritatea experţilor insistă că telefoanele pot afecta sistemele de navigaţie, unii piloţi recunosc că nu e neapărat vorba de pericol, ci mai degrabă de interferenţe care pot deranja echipajul. "Ştiţi sunetul acela ascuţit care se aude atunci când pui un telefon lângă un microfon? Cam asta se întâmplă şi în timpul unui zbor atunci când pasagerii lasă telefoanele aprinse", a declarat Patrick Smith celor de la The Guardian.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro