Dilema Airbus: Să investească masiv în modernizarea aeronavei A380 sau să renunţe la ea

Autor: Anca Dumitrescu Postat la 10 decembrie 2014 203 afişări

Airbus Group, care nu a reuşit să atragă în acest an niciun nou client pentru aeronava de mari dimensiuni A380, se află la o răscruce cu două opţiuni, să o modernizeze sau să renunţe la ea.

Anul 2014 este primul de la intrarea în serviciu a avionului cu punte dublă în care Airbus nu a reuşit să atragă un client nou, relatează Bloomberg. Singurul cumpărător din acest an a fost o companie de închirieri care trebuie mai întâi să atragă ca client un prim operator aerian pentru a activa o comandă de 20 de aparate A380.

Şi numărul de comenzi primite până în prezent de Airbus pentru A380 este destul de scăzut şi incert, fapt evidenţiat de anularea unei comenzi de şase astfel de aparate de către compania japoneză Skymark Airlines, alte două avioane fiind aproape de livrare.

La şapte ani de la intrarea în exploatare, avionul A380, a cărui dezvoltare a costat 25 de miliarde de dolari, riscă să devină un eşec costisitor. A380 este popular în rândul călătorilor, dar majoritatea operatorilor aerieni preferă modele mai mici de avioane, cu consum mai scăzut de carburant şi care pot avea acces pe mai multe aeroporturi.

Emirates este singurul client fidel pentru A380, comandând 140 de avioane de acest tip, în timp ce alte companii aeriene fie au renunţat la comenzi, fie au probleme să ocupe toate locurile din aceste aeronave.

"Este un avion excelent, dar este potrivit numai pentru anumite destinaţii", a declarat directorul general al Air France-KLM, Alexandre de Juniac, care intenţionează să anuleze comenzile pentru două din 12 avioane A380, intenţionând să le înlocuiască cu modele de dimensiuni mai mici.

Deocamdată, Airbus a exclus modernizarea motoarelor avioanelor A380, care le-ar face mai atractive pentru noii cumpărători.

Directorul financiar al Airbus, Harald Wilhelm, a declarat luna trecută că programul A380 va amortiza costurile anul viitor şi că numărul comenzilor este solid, pentru următorii câţiva ani.

Aeronava A380 cu patru motoare este o raritate, după ce Airbus a renunţat la modelul A340.

Acţiunile Airbus s-au depreciat în acest an cu 24%, înregistrând cea mai slabă evoluţie după 2008.

Titlurile companiei americane concurente Boeing s-au depreciat în 2014 cu numai 5%.

Boieng a anunţat la rândul său, marţi, că va reduce producţia la avionul 747 jumbo, destinat curselor pe distanţe lungi, pentru care nu a primit noi comenzi în acest an. Constructorul american are comenzi neonorate pentru 39 de avioane 747 jumbo, care asigură producţia în următoarele 30 de luni.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
AIRBUS,
A380,
/actualitate/dilema-airbus-sa-investeasca-masiv-in-modernizarea-aeronavei-a380-sau-sa-renunte-la-ea-13713940
13713940
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.