Dilema zilei: Cine este de vină în cazul femeii ucise de o maşină Uber fără şofer? Pe cine anchetezi: Uber, maşina, femeia, robotul?
Dilema - în cazul unui accident, indiferent de circumstante, şoferul este anchetat. În acest caz, avem de-a face cu o lacuna legislativă, deoarece la o maşină autonomă nimeni nu-şi asumă responsabilitatea: producatorul, sistemul autonom, compania care o deţine, cel care a proiectat sistemul. De aceea şi cu asigurarea va fi o problemă.
O femeie din Arizona, Statele Unite, a murit după ce a fost loviă de o maşină fără şofer a Uber, în primul incident de acest gen, fiind pentru prima oară când o maşină fără şofer loveşte un pieton pe străzile publice, scrie New York Times.
Vehiculul Uber era în modul autonom, dar avea un şofer la bord, în caz de ”urgenţă”. Femeia lovită traversa neregulamentar, potrivit poliţiei din Tempe, oraşul unde s-a produs incidentul.
Uber a anunţat că suspendă testele maşinilor autonome în Tempe, Pittsburgh, San Francisco şi Toronto.
Atât Consiliul Naţional de Siguranţă al Transportului din SUA, care face recomandări pentru prevenţia accidentelor, cât şi Administraţia Autostrăzilor, au trimis anchetatori la faţa locului accidentului.
Poliţia locală din oraşul unde s-a produs incidentul a spus că autorităţile nu au ajuns la nicio concluzie în legătură cu vinovatul pentru producerea accidentului, şi a sfătuit pietonii să folosească trecerile când vor să traverseze. Vehiculul autonom Uber circula cu aproximativ 64 km/h când s-a produs accidentul.