Discounterul german Lidl a scos la vânzare depozitul de aproape 4 ha din Nedelea, judeţul Prahova

Autor: Cristina Roşca Postat la 05 iunie 2024 12988 afişări

Discounterul german Lidl a scos la vânzare depozitul de aproape 4 ha din Nedelea, judeţul Prahova

Discounterul german Lidl, liderul comerţului local după cifra de afaceri din 2023, de aproape 22 de miliarde de lei, a scos la vânzare de­pozitul pe care îl deţine în judeţul Prahova, în localitatea Nedelea şi care măsoară 38.054 mp, adică aproa­pe 4 hectare.

Retailerul construieşte tot în Prahova, în Ariceştii Rahtivani, cel mai mare centru logistic de pe plan local, care va măsura 8 ha  Mai mult, compania anunţă şi construcţia unui nou proiect la Arad.

Discounterul german Lidl, liderul comerţului local după cifra de afaceri din 2023, de aproape 22 de miliarde de lei, a scos la vânzare de­pozitul pe care îl deţine în judeţul Prahova, în localitatea Nedelea şi care măsoară 38.054 mp, adică aproa­pe 4 hectare.

Decizia de vânzare a fost luată în condiţiile în care retailerul constru­ieşte tot în Prahova, în Ariceştii Rah­tivani, la doar câţiva kilometri depăr­tare, cel mai mare centru logistic de pe plan local, care va măsura 8 ha.

„Noul depozit va prelua activită­ţile desfăşurate acum în cadrul cen­tru­lui logistic Nedelea, pentru care am început demersurile de vânzare. Încă din 2023, investiţiile noastre le­gate de expansiune au mers şi înspre construirea unui nou depozit, în Ariceştii Rahtivani, judeţul Prahova, pe care avem în plan să îl inaugurăm în acest an. Vorbim despre cel mai mare centru logistic din portofoliul Lidl România, cu o suprafaţă totală a terenului de peste 230.000 mp şi o su­prafaţă construită de peste 80.000 mp, având gândită o capacitate totală de stocare de peste 55.000 paleţi“, spun oficialii Lidl. Ei adaugă că acesta re­pre­zintă o investiţie pe termen lung, gândită în vederea eficientizării reţe­lei şi opti­mi­zării rutelor de transport din zonele Prahova – Ilfov, dar şi din zonele din centrul şi sud-estul ţării.

„Unul dintre principiile care ne ghidează, la Lidl, este eficienţa, iar dezvoltarea capacităţii logistice este un pilon foarte important, care ne per­mite să optimizăm rutele de apro­vizionare a magazinelor şi astfel să reducem impactul asupra mediului.“

Grupul deţine astăzi şase centre logistice ce adună circa 278.000 mp, valoare ce poziţionează retailerul în topul celor mai mari proprietari de profil din ţară.

„Lidl are şase depozite cu acope­rire la nivel naţional, situate în puncte strategice ale ţării: Chiajna (lângă Bucureşti), Nedelea (lângă Ploieşti), Iernut (lângă Târgu-Mureş), Lugoj (în judeţul Timiş), Roman (în judeţul Neamţ) şi Fundeni (în judeţul Călăraşi).“

Suprafaţa fiecăruia dintre acestea variază între 38.000 mp (Nedelea) şi 55.000 mp (Fundeni). Aşadar, depo­zitul din Ariceştii Rahtivani, Prahova va fi de două ori mai mare decât cel deja existent în acelaşi judeţ.

Extinderea vine în contextul în care nemţii au circa 350 de magazine de discount şi continuă să se dezvolte.

Totuşi, în 2023, ei au deschis în România doar şapte magazine, de 3-4 ori mai puţine decât în mod obişnuit.

Chiar şi aşa, lanţul şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei locale de comerţ alimentar după o creştere de 17,7% a cifrei de afaceri, până la 21,8 mld. lei. Avansul a venit atât pe fond de inflaţie şi deschideri de magazine în 2023, cât şi pe fondul faptului că unităţile inaugurate în anii de dinainte au ajuns la maturitate.

În retail, deschiderea de magazine merge mână în mână cu extinderea suprafeţei logistice. Iar Lidl anunţă că mai are în plan cel puţin un depozit nou, la Arad.

„În următorii ani, vom continua investiţiile logistice pe piaţa locală prin deschiderea unor noi magazine, precum şi prin construcţia unui depozit nou în Arad cu scopul eficientizării reţelei noastre. În ceea ce îl priveşte, am început deja procesul de licitaţie pentru alegerea antreprenorului general.“

Investiţia într-un centru logistic se ridică la câteva zeci de milioane de euro (30-50 mil. euro), valoarea exactă variind în funcţie de suprafaţă, dar şi de alţi factori, arată celor mai recente date ZF.

Când vine vorba de zona logistică, în comerţul modern local, jucătorii au două strategii diferite. Astfel, de regulă, actorii germani precum Lidl, Kaufland sau Penny preferă să îşi cumpere terenurile şi să îşi dezvolte singuri depozitele. Acesta este şi modelul belgienilor de la Mega Image. La polul opus, francezii, dar şi Profi preferă să lucreze cu companii specializate de logistică, de la care închiriază suprafeţe generoase.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.