După restructurare, extindere: Lanţul de restaurante La Plăcinte merge cu un local la parterul clădirii de birouri Day Tower din zona Unirii

Autor: Cristina Roşca Postat la 29 octombrie 2019 190 afişări

Mai mult, businessul a scăzut în perioada 2016-2018 cu aproape 25%, coborând sub 22 milioane de lei.

După restructurare, extindere: Lanţul de restaurante La Plăcinte merge cu un local la parterul clădirii de birouri Day Tower din zona Unirii

Lanţul de restaurante La Plăcinte, intrat pe piaţa locală în toamna lui 2013, va deschide în următoarea perioadă un nou local la parterul clădirii de birouri Day Tower din zona Unirii. Acesta urmează a fi cel de-al optulea restaurant din Bucureşti, conform site-ului companiei.

Clădirea de birouri a fost recent obiectul unei tranzacţii. Mai exact, Corporate Finance House Group, investi­tor cu sediul central în Liban, a cumpărat clădirea de birouri Day Tower din Bucureşti, dezvoltată de grecii de la Day Group şi finalizată la sfârşitul anului 2018.

Aceasta este prima investiţie a grupului libanez în România.

Day Tower este o clădire de birouri de clasă A, situată în apropierea Bibliotecii Naţionale a României şi a Tribunalului Bucureşti. Clădirea a fost închiriată integral de Enel din România, unul dintre liderii la nivel global în sectorul energetic, cu un contract de închiriere securizat pe termen lung.

La parterul acestei clădiri este deja deschisă o cafenea Starbucks, restauran­tul La Plăcinte urmând a completa oferta HoReCa. Acesta este de altfel un model practicat de multe clădiri de birouri care încearcă să poziţioneze la parter mai multe tipuri de retaileri şi jucători din HoReCa.

Lanţul de restaurante La Plăcinte are în prezent 8 unităţi în România, cu patru mai puţine decât acum doi ani, arată datele de pe site-ul propriu. Dintre acestea, şapte sunt în Bucureşti, iar un local este amplasat în Iaşi. Au fost închise, potrivit datelor ZF, restaurante în Sibiu, Braşov, Bucureşti şi Ploieşti.

În primii ani de activitate, compania s-a extins puternic şi anunţa planuri ambiţioase pentru a acoperi atât Capitala, cât şi alte oraşe importante. Totuşi, în ultimii ani avântul s-a temperat.

Reprezentanţii La Plăcinte sunt printre cei mai discreţi din piaţă, astfel că singurele informaţii disponibile sunt cele publice. Mai mult, în acest an Andrei Tranga, proprietarul „La Plăcinte şi Andyăs Pizza”, cel mai mare lanţ de restaurante din Republica Moldova, a fost reţinut de procurorii moldoveni pentru Combaterea Criminalităţii Organizate şi Cauze Speciale într-un dosar penal deschis pentru şantaj, transmite presa de peste Prut.

Compania a intrat pe piaţa din România în toamna lui 2013 şi a crescut în primii ani de viaţă puternic, uneori chiar triplându-şi businessul. În 2018 însă, pentru al doilea an consecutiv, cifra de afaceri a companie a scăzut până la sub 22 mil. lei, cu circa 25% sub nivelul maxim, atins acum doi ani. Totodată, faţă de acel moment, numărul de salariaţi a scăzut la 182, cu 100 mai puţini.

Businessul originar din Republica Moldova este operat de compania Andy’s Pizza, nume inspirat de un brand secund pe care Andrei Tranga îl are peste Prut. În urmă cu circa patru ani, antreprenorul moldovean care deţine businessul, a adus în România şi un al doilea format de business, pizzeriile Andy’s Pizza. Iniţial a fost deschis un local în centrul vechi al Capitalei, însă acesta a fost închis, iar businessul s-a transformat într-unul exclusiv pe zona de livrare. De altfel, şi La Plăcinte are divizie de livrare, însă doar în Bucureşti.

Totodată, brandul La Plăcinte se extinde în sistem de franciză, nu doar direct, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul propriu. Pe piaţa din România antreprenorul Andrei Tranga a intrat pe segmentul mediu al restaurantelor, unde se bate cu alte afaceri antreprenoriale precum City Grill sau La Mama.

Potrivit informaţiilor publice pe site-ul La Plăcinte există trei tipuri de restaurante, cu suprafeţe ce încep la 200 mp, dar pot depăşi 400 mp. Investiţia variază între 230.000 şi 290.000 de euro, în funcţie de suprafaţă. În final, francizatul trebuie să plătească companiei mamă 7% din încasări.

Businessul La Plăcinte a luat naştere în Republica Moldova, unde sub acest brand sunt deschise în prezent 10 unităţi, numărul fiind în scădere, conform site-ului propriu. Sub brandul Andy’s Pizza sunt alte circa 40 de unităţi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
birouri,
cladire,
restaurante,
bucuresti,
business

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.