Efectele protestului "15 minute". Ce s-a întâmplat în spatele uşilor închise după revoluta unei ţări întregi
Senatul a adoptat, miercuri, proiectele legislative de aprobare a obiectivului de investiţii pentru autostrada Braşov-Bacău, respectiv pentru autostrada Nordului - Suceava - Satu Mare, potrivit Mediafax.
Astfel, în doar câteva zile, s-a trecut de la proiectul centurii ocolitoare a Bacăului, din care 16 km la nivel de autostradă, la noi anunţuri pentru un total de patru autostrăzi - A7 Ploieşti-Focşani-Bacău-Siret, A13 Braşov-Bacău şi Autostrada Nordului - Suceava-Vatra Dornei-Bistriţa-Satu Mare-Vama Petea.
Pe de altă parte, şi în 2016 s-au mai inaugurat lucrările cu un constructor turc la centura Bacăului, după care lucrările au fost abandonate. În prezent Compania de Drumuri prezintă zilnic fotografii de pe şantierul centurii cu privire la evoluţia lucrărilor.
Demersul are loc la câteva zile după ce români din toată ţara au protestat din cauza lipsei de autostrăzi. Atât Autostrada Nordului, cât şi A8 (Târgu-Mureş - Iaşi) şi Braşov-Bacău se vor intersecta cu A7. Un termen exact şi un calendar al lucrărilor încă nu pot fi estimate, ci ar putea fi emis numai după finalizarea studiilor de fezabilitate necesare. În prezent spre exemplu, se lucrează la studiul de fezabilitate pentru A7 pentru a şti dacă dacă va fi drum expres sau autostradă, iar în parteneriat public-privat (PPP) va fi realizat numai Târgu-Neamţ - Iaşi, în timp ce Târgu-Mureş - Târgu-Neamţ şi podul de la Ungheni peste Prut vor fi realizate de stat. De asemenea, masterplanul mai include un drum expres de la Focşani spre viitorul pod de la Brăila şi mai departe spre Tulcea. Urmează acum decizia cu privire la finanţare şi autoritatea competentă.