Evenimentul zilei, ziarul care a schimbat presa scrisă în anii ’90, se închide pe print şi rămâne de la 1 ianuarie 2020 doar online
Evenimentul zilei, ziarul care a apărut după 1990 şi care a schimbat presa scrisă în anii ’90 sub conducerea lui Ion Cristoiu, se închide pe print, ultima ediţie tipărită fiind cea de astăzi, 30 decembrie 2019.
Evenimentul zilei, prin evz.ro, va rămâne doar online. Publicaţia a avut peste 20 de milioane de cititori.
“Cititori de presă scrisă erau din ce în ce mai puţini, câteva zeci de mii, dar speram să se schimbe ceva. Nu s-a schimbat nimic! Aşa că am luat o decizie. Ştiam că „Evenimentul zilei” a rămas liderul presei de calitate, fără să se fi vândut cu cărţi sau fete dezgolite. Dar era liderul unei pieţe care se zgribulea tot mai tare. Chioşcurile de ziare dispăreau zilnic, publicitatea era din ce în ce mai rară, vânzările scădeau puţin, dar constant. Pentru toate ziarele”, spune Dan Andronic, jurnalist şi proprietar al Evenimentului Zilei într-un articol publicat pe site-ul evz.ro.
În cei mai buni ani Evenimentul Zilei a avut peste 700.000 de exemplare zilnic având capacitatea de a influenţa politica şi societatea românească.
„Astăzi, românii preferă să citească în alt mod decât acum 27 de ani. 90 la sută din ei o fac de pe telefonul mobil, trimiţând în trecut nu numai presa scrisă, dar şi computerele sau tabletele”, mai spune Andronic.
Alături de PRO TV, Evenimentul Zilei a schimbat puterea politică la alegerile din 1996 când PDSR-ul de atunci cu Ion Iliescu păreau de neclintit. Alegerile prezidenţiale din 1996 au fost câştigate de Emil Constantinescu.
Evenimentul Zilei a fost înfiinţat de Mihai Cârciog, Cornel Nistorescu, Ion Cristoiu, în ordinea acţiunilor deţinute, iar în ultimii ani după ce a trecut prin mai multe mâini a ajuns să fie deţinut de Dan Andronic, cel care şi-a început cariera de ziarist în 1992-1993 la Evenimentul Zilei.
“Presa de peste zece ani, din România, desigur, depinde de dezvoltarea capitalismului autentic la noi. Deocamdată noi n-avem capitalism naţional autentic. Prin urmare nimeni nu investeşte în presă din motive strict capitaliste, ca într-o afacere din care se poate cîştiga la fel de bine ca şi dintr-o afacere cu păstîrnac”, spune Ion Cristoiu, într-un interviu publicat pe evz.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro