Familia ultra-bogată din Europa care l-a învins pe „lupul în caşmir”: Clanul din spatele celebrului brand de lux Hermes, l-a ignorat complet pe Bernard Arnault, cel mai bogat om al Europei, şi a reuşit să clădească un imperiu care eclipsează astăzi gigantul de lux LVMH
Într-o zi friguroasă de octombrie 2010, la Paris, Bertrand Puech a primit un apel neaşteptat de la Bernard Arnault, fondatorul gigantului de lux LVMH şi unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume. Arnault i-a spus lui Puech, şeful familiei din spatele Hermès, că firma sa a cumpărat acţiuni la producătorul iconicelor genţi Kelly şi Birkin. Investiţia a fost una amicală şi a avut ca scop oferirea de ajutor strategic şi operaţional pentru Hermès, a declarat ulterior Arnault, potrivit Bloomberg.
Dar pentru Puech şi alţi moştenitori ai Hermès, obiectivul său era clar: Arnault, ale cărui preluări deseori necruţătoare ale unor mărci de patrimoniu cu tradiţie i-au adus porecla de „lupul în caşmir”, voia să cucerească.
Pentru membrii Hermès din a cincea şi a şasea generaţie, cedarea imperiului lor unui concurent ar fi fost deplorabilă, dar pierderea acestuia în favoarea a ceea ce ei considerau a fi grupul ostentativ şi orientat spre marketing al lui Arnault ar fi fost „revoltătoare”, a declarat la acea vreme Patrick Thomas, care era preşedintele executiv al Hermès.
Moştenitorii au respins avansurile lui Arnault, înfrângându-l pe unul dintre cei mai importanţi oameni de afaceri francezi cu şi împiedicând Hermès să devină doar o altă marcă în cadrul grupului LVMH de aproximativ 75 de mărci, care include Louis Vuitton şi Christian Dior.
Din acea zi de octombrie de acum 13 ani, acţiunile Hermès International SCA au crescut cu peste 1.000%, depăşind câştigul de 600% al LVMH. Valoarea de piaţă a Hermès a urcat la peste 200 de miliarde de euro (216 miliarde de dolari), aproximativ 60% din cea a LVMH - cu aproximativ o şeptime din venituri.
Cândva vulnerabil în faţa prădătorilor, deoarece membrii super-bogaţi ai familiei s-au implicat în alte activităţi, succesul Hermès a oferit grupului cea mai bună apărare. Acesta a făcut ca familia, care numără acum peste 100 de membri, să devină cea mai bogată din Europa, cu o avere combinată în acest an de aproximativ 151 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index.
Această cifră este în creştere cu aproximativ 59% faţă de anul trecut, ceea ce o situează pe locul al treilea în topul celor mai bogate familii din lume şi o plasează înaintea clanurilor Mars şi Koch din SUA, a Casei Thani - familia conducătoare din Qatar - şi a familiei Al Sauds din Arabia Saudită.
În timp ce Hermès a câştigat alături de alţi furnizori importanţi de bunuri de lux de înaltă calitate - de la LVMH al lui Arnault şi Cartier al lui Richemont la Chanel Ltd. al fraţilor Wertheimer şi Prada SpA - averea familiei a crescut mai repede şi se dovedeşte a fi mai rezistentă, pe măsură ce boom-ul post-pandemic din acest sector începe să se estompeze.
Cererea de bunuri de lux s-a răcit odată cu încetinirea globală, în special pe pieţele cândva înfloritoare precum China, ceea ce a dus la scăderea valorii de piaţă a primilor şapte jucători din sector cu peste 188 de miliarde de dolari de la vârful atins în aprilie.
Hermès este de departe cel mai bun performer al sectorului de lux în acest an, cu o creştere de 35% a acţiunilor sale, comparativ cu o creştere de 5,3% pentru LVMH şi o scădere de 15% la Kering SA, proprietarul Gucci. Cei mai mulţi analişti din industrie încă evaluează Hermès ca fiind „buy”, „hold” sau „neutru”.
Dar, având în vedere că acţiunile se tranzacţionează la un multiplu mai mult decât dublu faţă de cele ale colegilor săi, scăderea pieţei ar putea să o ajungă din urmă, a declarat Jelena Sokolova, analist la Morningstar.
„Nu aş spune că decelerarea este complet de neconceput pentru Hermès”, a spus ea.
Bijuteria coroanei din industria mondială a bunurilor de lux, în valoare de 362 de miliarde de euro, Hermès a prosperat în mare parte datorită înclinaţiei familiei care o controlează de a face lucrurile în moduri ciudate care amintesc de moştenirea sa de aproape două secole. Genţile sale de piele de top, care pot costa de la aproximativ 8.000 de dolari până la zeci de mii de dolari pentru un model cu piele exotică, cum ar fi cea de crocodil, sunt realizate manual în atelierele din Franţa.
Creată în 1837 de către Thierry Hermès, un fabricant de hamuri - un protestant într-o Franţă majoritar catolică - compania a fost întotdeauna independentă, fiind condusă în mare parte de membrii familiei. Cunoscută în întreaga Europă încă de la începuturile sale pentru măiestria rafinată a creaţiilor sale, afacerea Hermès a fost moştenită din tată în fiu pe măsură ce s-a extins de la hamuri la şei şi alte articole din piele, eşarfe somptuoase din mătase şi ceasuri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană