Volskwagen va opri producţia de Beetle la Puebla, Mexic, ultima fabrică destinată acestui model. Este capăt de drum pentru un autoturism care are o istorie de peste opt decenii.
Într-o declaraţie care anunţă sfârşitul producţiei Beetle, Hinrich Woebcken, directorul executiv Volkswagen din America, a declarat că, pe măsură ce compania îşi dezvoltă strategia de electrificare, nu există planuri de înlocuire a „broscuţei”.
Modelul original Beetle, conceput de Volksvagen în 1930, a ajuns de la un produs identificat cu imaginea lui Adolf Hitler la un simbol al renaşterii germane ca putere economică şi industrială după cel de-al Doilea Război Mondial.
Compania era condusă la acea vreme de Ferdinand Porsche, care avea susţinere din partea lui Adolf Hitler, iar după ce acesta devine cancelar, îşi doreşte să producă o maşină a poporului. Astfel, în 1939 la inaugurarea fabricii, liderul german preciza că maşina va purta numele de KDF-Wagen – care înseamnă „putere prin veselie”. În 1937, maşina ajunge să coste mai puţin decât o motocicletă - 400 de dolari.
În 1960, Beetle era deja un automobil iconic pentru generaţia postbelică.
Cu toate că numele de Beetle şi Bug au fost adoptate rapid de către publicul larg, abia începând cu august 1967 compania începe să-i folosească numele în materialele promoţionale. Înainte, maşinuţa era denumită fie Type I, fie 1200, 1300 sau 1500, acestea fiind numele sub care era comercializată în Europa înainte de 1967.
În 1979, Volkswagen a întrerupt vânzările broscuţei din Statele Unite, dar a continuat producţia pentru Mexic şi America Latină.
La jumătatea anilor 1990, într-un moment în care Volkswagen se străduia să relanseze vânzările în Statele Unite, şeful executiv Ferdinand Piech a încercat să reînvie şi să modernizeze designul distinctiv Beetle, pionieratul bunicului său, Ferdinand Porsche. Rezultatul a fost o maşină în formă de semilună, numită „New Beetle”, lansată în 1998.
Potrivit agenţiei Reuters, anunţul de oprire a producţiei Beetle vine la un punct de cotitură pentru Volkswagen. Compania germană de automobile a fost implicată, în ultimii trei ani, într-un scandal cauzat de înşelarea testelor privind emisiile de noxe. Acum, Volkswagen se pregăteşte să lanseze un val de vehicule electrice pentru a atrage o nouă generaţie de consumatori preocupaţi de mediu - copii şi nepoţi ai entuziaştilor Beetle din anii 1960.