Ford vrea să producă maşini care blochează accesul proprietarului, dacă nu îşi plăteşte ratele
Ford vrea să producă maşini care blochează accesul proprietarului, dacă nu îşi plăteşte ratele, se întorc singure la dealer sau merg la fier vechi. Avertismentul ar începe cu „neplăceri minore” pentru şoferi, precum dezactivarea GPS-ului sau a aerului condiţionat.
Cea mai recentă cerere de brevet depusă de Ford arată un nou mod bizar prin care maşinile luate în leasing ar putea fi reţinute în viitor dacă proprietarii lor nu-şi achită plăţile la timp, scrie Business Insider.
Cererea de brevet, raportată pentru prima dată de The Drive, a fost depusă în august 2021, dar nu a fost publicată decât săptămâna trecută. Practic, Ford vrea să construiască un sistem care ar permite maşinilor să blocheze accesul şoferului, dacă acesta nu îşi plăteşte ratele.
Ford spune că îşi imaginează acest sistem ca pe o soluţie la problema proprietarilor cu întârzieri la plată care sunt "necooperanţi" şi care încearcă să "împiedice operaţiunea de recuperare a maşinii".
În cererea de brevet, Ford descrie utilizarea unui "computer al sistemului de recuperare a bunurilor" care poate facilita procesul, care începe cu unele neplăceri minore care ar provoca "disconfort" proprietarului vehiculului.
În cazul în care un şofer ignoră avertismentele cu privire la plăţile lipsă, procesul ar începe cu dezactivarea de către computer a funcţionalităţii unor caracteristici precum controlul vitezei, GPS, aerul condiţionat şi radioul. De asemenea, computerul ar putea determina maşina să înceapă să emită un "sunet neîncetat şi neplăcut" ori de câte ori şoferul e înăuntru.
În cazul în care proprietarul tot nu ia măsuri, automobilul va putea bloca accesul şoferului. Într-un scenariu, computerul ar putea bloca accesul doar în weekenduri, în aşa fel încât şoferul să poată lucra în timpul săptămânii.
Alternativ, maşina ar putea defini o zonă în jurul locuinţei şoferului în care să poată fi folosită.
Dacă proprietarul va continua să nu plătească, maşina poate lua măsuri destul de drastice, cum ar fi să se conducă singură „până la un loc convenabil de unde poate fi tractată”, până la o agenţie de recuperare a bunurilor, o instituţie de creditare sau un depozit de maşini.
În cazul în care ar costa mai mult preluarea maşinii decât valorează aceasta, vehiculul ar putea chiar să se conducă singur la un depozit de fier vechi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro