Gabriel Ciordaş, Creatopy: Ne pregătim să luăm a doua rundă de finanţare în iunie 2025 şi ne aşteptăm la o evaluare de 350-400 de milioane de dolari
Startup-ul Creatopy, activ în automatizarea publicităţii printr-o platformă alimentată cu AI, se pregăteşte pentru a ridica a doua rundă de finanţare în 2025 şi ţinteşte o evaluare de 350-400 de milioane de dolari, a explicat Gabriel Ciordaş, fondatorul Creatopy, în conferinţa ZF/CEC Bank Investiţi în România – Oradea.
„Noi ne pregătim să luăm a doua rundă de finanţare în iunie 2025 şi ne aşteptăm să luăm undeva la o evaluare de 350-400 de milioane de dolari. Planul este să vindem în patru ani şi sperăm că vom vinde pentru mai mult de 1 miliard de dolari”.
Creatopy este o companie care a luat naştere în 2020, cu sediul central în SUA, dar şi un sediu în România, în Bihor, unde se află cercetarea şi dezvoltarea pentru produs. În 2023, Creatopy a atras o rundă de finanţare Seria A de 10 milioane de dolari de la 3VC şi Point Nine.
„Automatizarea în publicitate este un subiect uriaş pentru că generează economii de costuri foarte mari şi un return on investment mult mai bun. O companie gigant a făcut nişte teste cu Creatopy şi au investit acelaşi buget cu noi şi fără noi, iar pe banii investiţi cu noi au făcut de patru ori mai mult return decât pe banii investiţi fără tehnologia noastră. Vom face un studiu de caz pe acest client”.
Pe lângă Creatopy, numele lui Gabriel Ciordaş este legat şi de alte proiecte, cel mai proeminent fiind compania Smartware, care a dat naştere unor proiecte precum platforma de publishing Flipsnack sau SVGator, un tool de animare care poate fi utilizat fără cunoştinţe avansate.
Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:
- Referitor la scăderea industriei de IT din România, cred că este prima scădere care este bună. România făcea outsourcing în IT, iar acest outsourcing în accepţiunea mea este vânzarea creierului românesc în formă brută. În momentul în care acele companii de outsourcing nu vor mai avea piaţă, şi se apropie foarte repede acel moment, toţi acei IT-işti nu se vor converti în agricultori, ci vor rămâne în IT, dar vor merge şi vor lucra în companii cu produs propriu. Atunci România va reuşi să exporte IT cu o valoare adăugată foate mare.
- Cred că ar trebui să adăugăm valoare adăugată la ceea ce facem şi să nu mai munci pe doi bani, ceea ce făcea outsourcingul în cazul IT-ului, iar rezultatele vor fi uriaşe.
- La Creatopy am foarte mulţi colegi care sunt acţionari. În momentul în care această companie se va vinde, cel puţin 18 oameni vor deveni milionari. Aceşti oameni probabil vor reinvesti acele milioane în branduri de IT şi astfel se dezvoltă ecosistemul de IT din România, nu sub formă de lohn, unde ai făcut o factură pe orele muncite şi asta a fost.
- Cred că orice antreprenor care are astăzi o companie de IT, lohn sau nu, poate să facă produs propriu. Este momentul ca antreprenorii din IT să îţi revizuiască puţin strategia şi să gândească pe termen lung.
- Asociaţia Make IT Oradea este un proiect foarte bun, sprijină antreprenorii foarte tineri, începând de la sfaturi până la investiţii de 50.000 de euro, seed money, bani cu care poţi să îţi duci proietul până la un punct, de unde poţi să accesei altfel de investitori. Cred că este fantastic că un oraş care a făcut din bani publici o astfel de iniţiativă în IT.
- Cred cu tărie că Oradea este oraşul care s-a dezvoltat cel mai repede şi cel mai bine din tot ce vedem în jurul nostru în România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro