Gigantul Zoom, care a adus şedinţele corporatiste în sufragerie, trece la achiziţii şi cumpără startup-ul Keybase pentru a implementa criptare integrală în servicii şi a pune capăt scandalurilor de securitate
Compania de videoconferinţe Zoom a cumpărat startup-ul american Keybase, completând prima tranzacţie din istoria de nouă ani a companiei, potrivit CNBC.
Tranzacţia a venit pe fondul scandalurilor de securitate legate de platforma Zoom, întrucât mai multe instituţii, şcoli şi persoane care folosesc platforma au reclamat că s-au confruntat cu situaţii în care conexiunea lor era urmărită şi de altcineva sau chiar întreruptă de atacatori care intrau în conversaţiile private ale utilizatorilor.
Tehnologia Keybase va oferi videoconferinţelor Zoom criptare integrală (end-to-end – în care doar utilizatorii care comunică pot vedea conversaţia).
Termenii tranzacţiei nu au fost anunţaţi, iar achiziţia face parte dintr-un plan de 90 de zile anunţat de Zoom în data de 1 aprilie – în cadrul căruia promite că îşi va rezolva toate problemele de securitate semnalate.
Eric Yuan, CEO-ul Zoom, a declarat pentru CNBC că firma are nevoie de o soluţie pentru utilizatorii care cer cel mai înalt nivel de securitate şi privacy şi să se asigure că nimeni nu poate participa neinvitat la conversaţia lor.
Când soluţia Keybase va fi implementată, utilizatorul Zoom care programează conferinţa va avea opţiunea de a alege criptarea end-to-end. Această opţiune va opri pe oricine vrea să intre în conversaţie apelând prin intermediul telefonului mobil – aceasta fiind una din metodele în care conversaţiile altora pot fi accesate. Mai mult, alegerea acestei opţiuni va dezactiva înregistrarea automată a conversaţiei în cloud.
Yuan a spus că este foarte important ca utilizatorii să ştie că respectiva cheie de criptare nu se află pe serverele Zoom, astfel încât compania nu are acces la conţinutul unui apel.
În doar patru luni, numărul utilizatorilor a crescut de 20 de ori, întrucât în mai multe sectoare de activitate serviciile de videoconferinţă au devenit necesare pentru a continua activitatea prin muncă de la distanţă. În acelaşi timp, Zoom a avut succes şi în mediul educaţional, serviciul fiind folosit de elevi, studenţi şi profesori din toată lumea, inclusiv din România. Pentru a alimenta acest succes, Zoom a decis să ofere accesul gratuit pentru utilizatorii din şcoli şi universităţi pe durata pandemiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro