Grupul Renault prezintă versiunea de serie a primului model electric al Dacia – Spring, maşina care va fi cel mai accesibil automobil electric din Europa
Diseară, 15 octombrie 2020, Grupul Renault va prezenta în premieră versiunea de serie a Dacia Spring, primul automobil complet electric vândut sub brandul românesc. Conceptul acestui automobil a fost prezentat în luna martie a acestui an.
Lansarea are loc la 2 ani de când Renault prezenta la Paris conceptul K-ZE destinat pieţelor emergente, acesta fiind şi ultimul automobil prezentat de Carlos Ghosn în calitate de preşedinte şi CEO al Grupului Renault. La acea vreme Ghosn declara că piaţa va decide dacă, cum, când şi sub ce brand va veni K-ZE în Europa, la întrebarea adresată de ZF cu privire la posibilitatea de a lansa în Europa crossoverul sub marca Dacia.
Pentru acest lucru, Renault a organizat evenimentul eWays dedicat electromobilităţii, eveniment în care pe lângă Dacia Spring vine şi cu propriul crossover electric al Renault, pe platforma CMF-EV alături de Arkana E-Tech Hybrid, un SUV-coupe cu motorizare hibridă, destinat pieţei europene.
Dacia Spring va fi prezentată oficial de Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, cel care numea Dacia „un miracol” la vizita sa din vara acestui an în România, prima din afara Franţei de la preluarea oficială a funcţiei.
Dacia Spring va fi cel mai accesibil automobil electric de pe piaţa europeană, cu un preţ de sub 20.000 de euro, cel mai probabil de 15-16 mii de euro.
Renault City K-ZE, modelul electric pe care este bazat Dacia Spring, a fost lansat pe piaţa chineză anul trecut. Acesta este produs de compania eGT New Energy Automotive, un joint venture deţinut de Nissan şi Dongfeng din care Renault deţine 25%. Aceeaşi companie va produce pentru început şi Dacia Spring. Anul trecut Renault Dongfeng a anunţat că în China compania va vinde numai maşini electrice.
Renault City K-ZE este un crossover de clasă mini, cu o baterie de 26,8 kWh care în China are un preţ de 9.000 de dolari americani după deducerea bonusurilor. Cel mai probabil şi în România datorită bonusului de 10.000 de euro sau cel mult 50% din valoarea maşinii, Dacia Spring va veni cu un preţ de 7-8 mii de euro.
Lansarea europeană are loc în condiţiile în care segmentul maşinilor electrice a fost singurul care a crescut în 2020, an în care pandemia a ras cel puţin 30% din piaţa auto. În prima jumătate a anului în Uniunea Europeană s-au livrat circa 220.000 de maşini electrice, în urcare cu 22% faţă de perioada similară din 2019.
Având în vedere bateria de 26,8 kWh, cel mai probabil autonomia maşinii va fi de circa 170-200 km, suficient pentru oraş sau o navetă interurbană scurtă. Maşina are 4 locuri, o lungime de 3,73 m, faţă de 4,09 metri cât are lungime noul Sandero.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro