Încă un mare brand internaţional pleacă din România
Gigantul spaniol Inditex, ce deţine printre altele brandul fanion Zara, a închis magazinul Uterque din Băneasa Shopping City din Bucureşti, singura unitate sub acest nume din România.
Grupul spaniol mai deţine Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Oysho, Pull&Bear şi Massimo Dutti, toate prezente şi în România.
Gigantul spaniol Inditex, ce deţine printre altele brandul fanion Zara, a închis magazinul Uterque din Băneasa Shopping City din Bucureşti, singura unitate sub acest nume din România. Decizia vine în contextul în care grupul a renunţat la acest brand din portofoliu, închizând toate magazinele Uterque din lume. Conform celor mai recente date, e vorba de circa 80 de magazine în 16 ţări.
Această marcă a fost adusă în România în offline în urmă cu circa cinci ani. Magazinul din Băneasa Shopping City inaugurat atunci este singurul care a fost deschis în această perioadă.
Brandul Uterque, ce a fost fondat în 2008, era poziţionat pe segmentul premium şi era specializat în vânzarea de accesorii, deşi avea şi o colecţie mai puţin extinsă de haine. Pe acelaşi segment de preţ, dintre mărcile din grupul Inditex, mai există doar Massimo Dutti. De altfel, ca urmare a reorganizării businessului, ce ţinea de Uterque va fi integrat în cadrul magazinelor Massimo Dutti, conform unui anunţ anterior al grupului, citat de presa străină. Deja, astăzi, magazinul online al Uterque te trimite către Massimo Dutti.
Până în 2020, fiecare brand al grupului Inditex era operat în România printr-o companie separată. Spre exemplu, operaţiunile Uterque erau administrate de Uterque Fashion Ro, cu afaceri de 6,1 mil. lei în 2020, ultimul an pentru care există date publice. Businessul a scăzut cu 12,6% versus 2019, pe fondul pandemiei de COVID-19, care a închis temporar magazinele offline.
Din datele ZF, rezultatele de la Ministerul de Finanţe sunt doar pentru segmentul offline, cele online fiind raportate direct în Spania. Deci, în cazul Uterque, e vorba de rezultatele unui singur magazin, cel din Băneasa.
Între timp, grupul spaniol Inditex şi-a reorganizat activitatea din România, astfel că a grupat toate mărcile prezente local sub umbrela aceleiaşi firme. Acum, firma Inditex România (fosta Zara Bucureşti) este cea care administrează tot businessul local, urmând să adune rezultatele financiare care anterior erau înregistrate pe şapte companii, respectiv Bershka Carpaţi, Zara Home Ro, Stradivarius Ro, Oysho Ro, Pull&Bear Ro, Zara Bucureşti şi Massimo Dutti Ro.
Această reorganizare juridică urmează să se vadă în curând şi în cifre, însă momentan rezultatele pe anul trecut nu sunt publice, aşa că datele financiare înregistrate pe Inditex România sunt cele are Zara în 2020.
După închiderea Uterque, grupul spaniol mai deţine în continuare Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Oysho, Pull&Bear şi Massimo Dutti, toate prezente şi în România. Per total, local sunt circa 140 de unităţi offline şi câte un magazin online pentru fiecare marcă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro