Încă un mare retailer local intră în clubul select al companiilor cu afaceri de peste 2 mld. euro
Lanţul de magazine Profi a încheiat anul trecut cu afaceri de 11,7 mld. lei (2,4 mld. euro), cu 22% mai mari decât în 2021. Avansul a fost susţinut de creşterea numărului de clienţi şi de expansiune, pe când coşul mediu a fost afectat de inflaţie.
Compania a inaugurat circa 100 de unităţi noi în 2022 şi a remodelat alte peste 170, închizând anul cu 1.641 de magazine.
Evoluţia cifrei de afaceri de anul trecut a fost influenţată negativ de o serie de factori, precum restricţiile legate de pandemie, care erau încă în picioare în primul trimestru din 2022, de războiul care a dus la întreruperi pe lanţul de aprovizionare, de volatilitatea preţului la energie şi de inflaţia record”
Totuşi, au existat şi o serie de factori care au avut impact pozitiv asupra afacerii Profi, respectiv creşterea numărului de clienţi, expansiunea reţelei de magazine şi remodelarea unor unităţi, dezvoltarea facilităţilor de reverse factoring, dezvoltarea digitală (cu lansarea aplicaţiei de loialitate) şi automatizarea proceselor.
Pentru acest an, compania şi-a bugetat o nouă creştere a cifrei de afaceri, undeva la 15%, piaţa urmând a sta în continuare sub impactul inflaţiei, care îşi pune amprenta asupra puterii de cumpărare.
În primul trimestru din 2023, vânzările Profi au crescut cu 25%, avansul venind tot din numărul de clienţi, pe când coşul mediu are o valoare cu doar 5% mai mare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro