Într-un deceniu, staţiunile balneare şi-au dublat numărul unităţilor de cazare. Turismul celor patru sezoane a devenit un punct de atracţie pentru investitori şi grupurile hoteliere internaţionale au pus deja lupa pe aceste destinaţii
Ultimii ani au marcat una dintre cele mai bune perioade ale staţiunilor balneare în ceea ce priveşte dezvoltarea acestora. Această creştere este confirmată şi de datele statistice, potrivit cărora numărul unităţilor de cazare s-a dublat într-un deceniu, de la 451 de unităţi în 2014 la 937 de unităţi de cazare în 2024, arată datele Institutului Naţional de Statistică.
♦ În 2023, ultimul an pentru care există date publice, staţiunile balneare au primit 1,1 milioane de turişti, faţă de 678.000 în urmă cu zece ani, potrivit INS.
Ultimii ani au marcat una dintre cele mai bune perioade ale staţiunilor balneare în ceea ce priveşte dezvoltarea acestora. Această creştere este confirmată şi de datele statistice, potrivit cărora numărul unităţilor de cazare s-a dublat într-un deceniu, de la 451 de unităţi în 2014 la 937 de unităţi de cazare în 2024, arată datele Institutului Naţional de Statistică.
Într-un deceniu, nu doar capacitatea de cazare a crescut, dar şi numărul turiştilor care ajung în aceste destinaţii, care au devenit tot mai populare în rândul românilor. În 2023, ultimul an pentru care există date publice, staţiunile balneare au primit 1,1 milioane de turişti, potrivit INS. În urmă cu zece ani, numărul turiştilor în aceste destinaţii a fost de doar 678.000 de persoane. De altfel, 2023 a adus un număr record de turişti în staţiunile balneare, se mai arată în datele INS.
Cu o astfel de creştere, investitorii au devenit tot mai atenţi la potenţiale proiecte în aceste destinaţii.
Băile Felix, Băile Herculane şi Sovata sunt câteva dintre staţiunile care au beneficiat de investiţii în noi proiecte, dar şi în renovarea actualelor unităţi de cazare.
Cel mai recent proiect anunţat într-o staţiune balneară ce vizează o unitate de cazare este încheierea unui contract de franciză între compania Turism Felix şi Accor pentru afilierea hotelului Internaţional din Băile Felix la brandul Mercure. Anul trecut, compania a anunţat intenţia de afiliere a trei dintre hotelurile pe care le administrează, iar pe lângă hotelul International erau vizate şi hotelurile Termal şi Nufărul, fiecare cu o clasificare de trei stele. Cu excepţia grupului Ensana, care are trei hoteluri în Sovata, staţiunile balneare nu au niciun hotel sub un brand internaţional. Grupul Ensana are prezenţă doar în România, Bulgaria, Marea Britanie, Cehia, Slovacia şi Ungaria. Grupul are însă în plan extinderea unui hotel cu 110 camere, investiţie ce s-ar ridica la peste 25 milioane de euro.
Unul dintre proiectele care au reuşit să schimbe faţa unei staţiuni balneare este hotelul Alma Health & Spa Retreat din Lacu Sărat, judeţul Brăila, o investiţie a omului de afaceri Vasile Dogărescu, care activează în domeniul agricol. Complexul a fost deschis în 2022 şi are 185 de camere şi apartamente. Lacu Sărat este o staţiune balneară, fiind în urmă cu un secol una dintre cele mai căutate staţiuni de acest fel din ţară, însă lipsa investiţiilor şi interesului din partea autorităţilor au dus Lacu Sărat în paragină.
De asemenea, Băile Herculane prind iar viaţă în urma investiţiilor făcute în staţiune. Nicolae Căpuşan, proprietarul complexului turistic SunGarden Resort din Cluj, investeşte 2 milioane de euro în renovarea hotelului Decebal din Băile Herculane, pe care are de gând să îl deschidă cu o clasificare de 5 stele, fiind astfel primul hotel de cinci stele din staţiune. Tot antreprenorul a renovat şi o parte din cazinoul din oraş, o altă clădire simbol a staţiunii.
Grupul hotelier Bacolux, controlat de fraţii Marius şi Florin Băzăvan, care administrează hotelurile Afrodita şi Diana din staţiune, investeşte, de asemenea, 6 milioane euro într-un aquapark.
Pe lângă tratamente, hotelierii au investit şi în centre spa şi de wellness, astfel că au reuşit să atragă nu doar turiştii veniţi la recuperare, dar şi pentru relaxare.
Cu toate că staţiunile balneare au început să atragă atenţia investitorilor, acest lucru nu se întâmplă uniform, nu la nivelul tuturor staţiunilor. În România există peste 20 de staţiuni balneare cunoscute sau mai puţin cunoscute, care pot contribui semnificativ la dezvoltarea zonelor, însă doar câteva au reuşit să se dezvolte în ultimii ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro