Invazia produselor chinezeşti în campania prezidenţială din SUA: Cum reuşesc comercianţii online din China să ocolescă tensiunile comerciale şi să afecteaze producătorii americani
Comercianţii chinezi au invadat pieţele online pentru a vinde produse legate de alegerile prezidenţiale din SUA, în ciuda faptului că ambele tabere promovează produse fabricate local. Conform unei analize realizate de Financial Times, peste 90% dintre cele mai bine vândute steaguri şi pălării Donald Trump şi Kamala Harris pe Amazon provin de la vânzători cu adrese în China. Cu toate acestea, atât Trump, cât şi Harris afirmă pe site-urile lor oficiale că vând doar produse fabricate în SUA, scrie FT.
Producătorii chinezi intervievaţi de FT au declarat că depind de vânzările directe către susţinătorii celor doi candidaţi, după ce comenzile din partea comercianţilor americani au scăzut pe fondul tensiunilor dintre Washington şi Beijing.
Mai mulţi comercianţi chinezi afirmă pe paginile oficiale Amazon că produsele lor sunt fabricate în SUA pentru a atrage cumpărători americani patrioţi, deşi acestea intră în SUA cu etichete „Made in China”. Această situaţie a afectat producătorii americani, care se confruntă cu costuri ridicate ale forţei de muncă şi ale materiilor prime. Mai mulţi fabricanţi americani de steaguri au raportat pierderi de vânzări în faţa produselor chinezeşti mai ieftine.
Acest aflux de produse ieftine şi etichetarea incorectă a provenienţei lor au generat nemulţumiri în rândul producătorilor americani, care acuză concurenţa neloială. Situaţia subliniază dificultăţile cu care se confruntă SUA în eforturile de a-şi reduce dependenţa de importurile din China, pe fondul încercărilor administraţiei Biden de a închide o lacună comercială care permite importurile sub 800 de dolari fără taxe vamale.
De ani de zile, fabricile din China au furnizat produse pentru campaniile electorale din SUA. Comercianţii din Yiwu, un oraş renumit pentru pieţele sale en-gros, susţin că au putut anticipa victoria lui Trump în 2016 pe baza comenzilor ridicate. Cu toate acestea, tensiunile dintre SUA şi China au îngreunat acest model de afaceri. Potrivit a cinci vânzători din oraşul Yiwu, comenzile pentru alegerile din 2024 au scăzut cu 20-30% faţă de 2020, deoarece cumpărătorii americani se orientează către furnizori din Vietnam şi Cambodgia.
„Clienţii americani doresc un lanţ de aprovizionare mai diversificat, chiar dacă asta înseamnă costuri mai mari”, a declarat Jack Zhang, un vânzător de steaguri din Yiwu.
Conform datelor oficiale ale Comisiei americane pentru comerţ internaţional, importurile americane de steaguri naţionale din China au scăzut cu peste un sfert între 2022 şi 2023, ajungând la 2 miliarde de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro