Johnson & Johnson România a lansat primul Hackathon cu proiecte dezvoltate exclusiv pe durata evenimentului
Obiectivul proiectului Hackathon4Health este să genereze idei inovatoare şi soluţii practice de software şi tehnologie cu impact pozitiv asupra stării de sănătate a pacienţilor din România şi plusvaloare la nivelul sistemului de sănătate.
Descrierea inovaţiei:
Hackathon4Health a fost lansat la iniţiativa Johnson & Johnson România şi a fost dezvoltat prin implicarea echipelor din toate cele patru divizii ale companiei – medicamente inovatoare, medicamente fără prescripţie, produse pentru consumatori şi dispozitive medicale. Proiectul îşi propune să cristalizeze comunitatea în jurul unei platforme de lucru comune, astfel încât profesionişti din domeniul IT&C să poată propune soluţii digitale pentru sănătate care răspund unor nevoi locale din sistemul de sănătate încă deservite din acest punct de vedere.
Derulat în primele două ediţii, 2017-2018, sub denumirea Hacking Health Hackathon, proiectul Hackathon4Health a urmat un proces de rebranding cu ocazia ediţiei a treia, din anul 2019. Potrivit reprezentanţilor Johnson & Johnson, Hackathon4Health este primul hackathon pe teme de sănătate din România şi cel mai important eveniment de profil din Europa Centrală şi de Est. Lansată în anul 2017, iniţiativa vine în contextul în care România este unul dintre cele mai importante huburi de IT din regiune, iar utilizarea dispozitivelor mobile este în continuă creştere: la nivel naţional, 87% dintre români deţin un smartphone şi admit că principalele beneficii oferite sunt mobilitatea şi accesibilitatea informaţiilor.
Cu toate acestea, România ocupă ultimul loc din Europa în ceea ce priveşte performanţa şi competitivitatea digitală, în opoziţie cu recomandările venite din partea instituţiilor internaţionale acreditate, atât din zona medicală, cât şi cea economică. Totodată, proiectul doreşte să contribuie la sprijinirea obiectivului de creştere a accesului la tehnologia IT declarat în Agenda pentru Dezvoltare Sustenabilă a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
Elementul de noutate:
Elementul diferenţiator al Hackathon4Health constă în faptul că proiectele prezentate juriului la finalul celor 48 de ore de lucru sunt integral dezvoltate pe durata evenimentului.
Efectele inovaţiei:
Pentru selectarea celor trei echipe câştigătoare, juriul analizează cinci criterii principale: Minimum Viable Product (MVP) – evaluarea a ceea ce echipa a reuşit să creeze în cele două zile de hackathon, respectiv demonstrarea competenţelor tehnice ale soluţiei; inovaţie – din perspectiva implementării şi a nevoii pe care proiectul o adresează; fezabilitate – posibilitatea reală de a dezvolta cât mai aproape de o versiune finală şi viabilă având la dispoziţie 5.000 de dolari finanţare şi sesiunile de mentorat; impactul potenţial al proiectului asupra sănătăţii populaţiei, în România şi la nivel global, precum şi coeziunea echipei şi aptitudinile de business. În plus, dincolo de fondurile pre-seed şi sesiunile de mentorat şi consiliere pe durata a şase luni, echipele câştigătoare de anul acesta vor avea oportunitatea să îşi prezinte proiectele în cadrul Johnson & Johnson Innovation Lab – o reţea globală dezvoltată de Johnson & Johnson cu scopul de a sprijini antreprenorii în dezvoltarea soluţiilor inovatoare care pot avea un impact pozitiv asupra sănătăţii oamenilor. În total, pe parcursul celor trei ediţii, Hackathon4Health a adus împreună peste 300 de participanţi care au pregătit peste 60 de proiecte. Dintre acestea, nouă au fost câştigătoarele finanţărilor pre-seed de 5.000 de dolari fiecare, oferite de Johnson & Johnson România, şi au fost implicate în sesiunile de mentorat din partea echipelor companiei şi a Smart Everything Everywhere – colaboratori în organizare. Unul dintre proiectele câştigătoare ale ediţiei din anul 2017, o aplicaţie pentru telefonul mobil care să îi ajute pe părinţi să monitorizeze calendarul de vaccinare a bebeluşilor precum şi starea de sănătate a acestora, este deja disponibilă consumatorilor. De asemenea, proiectele câştigătoare din ediţia anului trecut se află în stadii avansate de testare în piaţă şi sunt complet funcţionale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro