La 35 de ani, are un rol important în menţinerea poziţiei de lider de piaţă a uneia dintre cele mai mari companii din România

Autor: Ioana Matei Postat la 16 august 2017 1339 afişări

Adrian Nicolaescu este head of retail management pentru România al OMV Petrom. Printre cele mai importante responsabilităţi pe care le deţine în acest rol se află dezvoltarea strategiei de retail a companiei, pentru businessul local, şi analiza continuă a tendinţelor din piaţa de consum în vederea propunerii de noi produse sau servicii care să contribuie la menţinerea poziţiei de lider de piaţă a OMV Petrom.

La 35 de ani, are un rol important în menţinerea poziţiei de lider de piaţă a uneia dintre cele mai mari companii din România

De asemenea, este responsabil de elaborarea şi armonizarea, la nivel tactic, a operaţiunilor de retail ale OMV şi Petrom în România, Bulgaria, Serbia şi Moldova, asigurând şi consolidând prin acestea poziţionările pe piaţă ale celor două mărci din portofoliul companiei. Echipa pe care o coordonează are 83 de membri – dintre care 62 îşi desfăşoară activitatea în sediu, iar 21, pe teren.

Nicolaescu a absolvit Facultatea de Comerţ şi Turism a Academiei de Studii Economice din Bucureşti (2000-2004) şi şi-a început cariera încă din perioada facultăţii, ca junior accountant şi trezorier la OMV România Mineraloel (2001-2004). Apoi, a evoluat treptat în cadrul companiei trecând prin funcţii precum area sales retail manager (2004-2006), sales manager retail (2007-2010), şef al vânzărilor de retail la OMV - Petrom V, iar în 2013, şef al vânzărilor operaţionale din cadrul OMV Petrom. În funcţia actuală a fost numit în 2013. „În acest moment, sunt foarte entuziasmat de rolul meu în compania în care mă aflu şi nu aş dori să schimb nimic. Totuşi, dacă m-aş gândi la o schimbare, aş încerca o nouă oportunitate într-o companie de stat, pe care să o restructurez şi să reuşesc să o fac profitabilă”, spune el referindu-se la viitorul parcursului său profesional. Nu exclude nicio implicare antreprenorială: „Cred că singura direcţie de business pe care aş alege-o ar fi lansarea propriului restaurant care să obţină stele Michelin, având în vedere pasiunea mea pentru gastronomie.”

ADRIAN NICOLAESCU

35 DE ANI

SENIOR HEAD OF RETAIL MANAGEMENT ROMÂNIA PETROM, OMV PETROM

VÂNZĂRI ÎN 2016: 16,247 MLD. LEI   /   VÂNZĂRI ÎN 2015: 16,145 MLD. LEI

PROFIT NET ÎN 2016: 1,038 MLD. LEI   /   PROFIT NET ÎN 2015: 690 MIL. LEI

NUMĂR DE ANGAJAŢI 2016: 14.769

Mai multe astfel de poveşti au apărut în catalogul 100 Tineri Manageri de Top, ajuns anul acesta la a 12-a ediţie.


Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.