Lovitură de proporţii pentru WhatsApp. Toţi utilizatorii ar putea fi afectaţi
Comisia Federală pentru Comerţ din SUA (FTC) reia cazul istoric împotriva companiei Facebook şi susţine că gigantul ar trebui să fie spart în bucăţi şi forţat să vândă Instagram şi WhatsApp, potrivit relatărilor presei internaţionale.
FTC-ul a explicat că Facebook are monopol asupra pieţei reţelelor de socializare din SUA, iar compania fondată de Mark Zuckerberg ar fi făcut eforturi pentru a se asigura că orice altă companie din piaţă are dificultăţi în a concura cu ea, potrivit The Independent.
Plângerea depusă de Comisia Federală pentru Comerţ este redactată doar parţial la acest moment, întrucât autoritatea a cerut să fie secretizat conţinutul pentru încă zece zile.
Reluarea cazului reaprinde discuţia despre dimensiunea şi puterea imperiului construit de Zuckerberg, precum şi despre modul în care gigantul a cumpărat competitorii care începeau să crească.
Comisia face referire în mod direct la un email trimis de Mark Zuckerberg în 2008, prin care el susţinea că „este mai uşor să cumperi decât să concurezi”.
Avocaţii FTC-ului argumentează faptul că Facebook a acţionat în conformitate cu strategia descrisă de fondatorul companiei în acel mesaj, urmărindu-şi rivalii şi cumpărându-I atunci când au devenit destul de mari pentru a prezenta o ameninţare.
Printre companiile pe care Facebook le-a preluat în linie cu această strategie se numără Instagram şi WhatsApp, care reprezintă astăzi o parte importantă a gigantului.
Mark Zuckerberg a lucrat în ultimii ani la integrarea celor trei aplicaţii, susţinând că ar fi mai uşor de utilizat în acest fel. Totuşi, criticii susţin că o astfel de mutare ar îngreuna misiunea autorităţilor de reglementare de a separa cele trei companii.
Concluzia cazului construit de FTC arată că Facebook ar trebui să vândă celelalte businessuri pe care le deţine, inclusiv Instagram şi WhatsApp, pentru o mai bună funcţionare a pieţei.
Mai mult, Comisia cere ca Facebook să nu mai aibă voie să realizeze achiziţii similare în viitor.
Potrivit The Verge, FTC susţine că Facebook acţionează ca un monopol cel puţin din 2011.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro