Mădălina Popa, regional cloud solutions leader, Microsoft: Peste 70% dintre angajatori preferă să angajaeze pe cineva care să aibă skilluri în inteligenţa artificială mai degrabă decât să aibă experienţă în domeniu
Companiile preferă ca viitorii lor angajaţi să aibă, în primul rând, abilităţi în zona de inteligenţă artificială. Peste 70% dintre angajatori preferă să angajaeze pe cineva care să aibă skilluri AI mai degrabă decât să aibă experienţă în domeniul respectiv, afirmă Mădălina Popa, regional cloud solutions leader, Microsoft, bazându-se pe rezultatele unui studiu realizat de LinkedIn şi Microsoft.
„Circa 66% dintre liderii de companii spun că ei nu ar angaja pe cineva care nu are skill-uri AI. Acelaşi studiu arată că 71% dintre cei care ar angaja pe cineva ar prefera ca acea persoană să aibă AI skills mai degrabă decât să aibă experienţă în domeniul respectiv. În acest context, tinerii au un avantaj competitiv pentru că, mai ales cei din Generaţia Z, apreciază cel mai mult experienţele care presupun integrarea AI în muncă”, a spus ea în timpul conferinţei - Top Angajatori Undelucram.ro 2025. Cum reuşesc angajatorii din Topul Undelucram.ro să inspire performanţă?
Ce a mai declarat Mădălina Popa în cadrul evenimentului:
♦ Suntem într-o lume în care cu toţii vorbim despre AI, despre lumea agenţilor AI. Nu mă refer la cum am putea să înlocuim oameni cu agenţi, ci la felul în care AI ne poate ajuta să ne îmbunătăţim viaţa şi să avem rezultate mai eficiente.
♦ Aproximativ 80% dintre profesioniştii de HR cred că AI va influenţa semnificativ piaţa muncii, însă doar 30% dintre ei se simt pregătiţi să abordeze un job care necesită AI sau ca oamenii din companiile lor să folosească AI. E un procent mic, având în vedere cât de mult este utilizat azi AI-ul şi cât de mult va fi utilizat în viitor.
♦ AI impactează modul în care interacţionăm cu clienţii, zona de procese de business şi de operaţiuni. Modul în care este utilizat AI are rolul de a înlocui procesele repetitive, iar atunci când vorbim despre AI, vorbim şi despre inovaţie.
♦ Generaţia Z apreciază cel mai mult experienţele care presupun integrarea AI în muncă. Pe tinerii din această generaţie îi putem reţine şi motiva dacă le vom oferi tool-uri cu AI.
♦ Unul dintre lucrurile pe care vrem să le introducem în aplicaţia Outlook şi CoPilot este să putem oferi un prompt AI-ului, iar el să trimită un mail sau să seteze o întâlnire. Vorbim de un produs care va apărea în câteva luni.
♦ Până în 2028, peste 30% dintre companii vor folosi soluţii software de agentic AI vs. 1% în 2024.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=22693439&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro