Marina Bellini, Group Director of Digital and Information, BAT: „În România avem unul dintre cele trei mari centre globale GBS cu peste 1.000 de angajaţi, care asigură o gamă largă de servicii prin dezvoltarea de soluţii digitale de business”

Autor: Ioana Matei Postat la 15 februarie 2022 76 afişări

În business, nevoia de a lua decizii cât mai bine corelate şi agile nu a fost nicicând mai mare, iar capabilităţile digitale sunt esenţiale în acest sens, observă Marina Bellini, Group Director of Digital and Information în cadrul BAT. Cum se reflectă această poziţionare în businessul companiei?

Marina Bellini, Group Director of Digital and Information, BAT: „În România avem unul dintre cele trei mari centre globale GBS cu peste 1.000 de angajaţi, care asigură o gamă largă de servicii prin dezvoltarea de soluţii digitale de business”

„Un business nu mai poate să supravieţuiască fără digitalizare. Aşteptările consumatorilor faţă de produse şi servicii sunt din ce în ce mai mari, ceea ce presupune ca organizaţiile să aibă flexibilitatea şi capabilităţile necesare pentru a răspunde unui mediu în continuă dinamică şi evoluţie”, observă 

Marina Bellini, Group Director of Digital and Information în cadrul BAT. Pe de altă parte, ea este de părere că este o greşeală şi ca firmele să considere că tehnologia este un panaceu pentru toate problemele şi că, de fapt, aceasta trebuie privită doar ca pe un instrument. „Schimbările culturale şi susţinerea abilităţilor de leadership reprezintă elemente la fel de importante. Fiecare dintre noi, la orice nivel al afacerii, trebuie să adopte această transformare digitală. Toţi liderii unei companii trebuie să încurajeze schimbarea şi să caute oportunităţile necesare pentru a extrage valoare din utilizarea tehnologiei”, crede Bellini. 

Ea are o experienţă de peste 25 de ani în diviziile digitale, de tehnologie şi Global Business Services (GBS) ale unor companii de bunuri de larg consum şi consultanţă, iar în prezent este membră a consiliului de administraţie şi director pentru tehnologie digitală şi informaţii în cadrul BAT. Departamentul de Digital Business Solution (DBS) pe care îl coordonează este în centrul transformării prin care tehnologia, soluţiile digitale, informaţiile, procesele agile şi modelele de operare sunt utilizate pentru a accelera creşterea valorii comerciale: „Rolul meu este să coordonez utilizarea tehnologiilor inovatoare şi a soluţiilor digitale pentru a accelera procesul de dezvoltare a unui viitor mai bun”.

Concret, în cazul BAT, procesul de transformare este generat de obiectivul strategic al companiei, acela de a „ – A Better Tomorrow”, ce presupune furnizarea de produse variate cu risc redus (Pe baza dovezilor existente şi presupunând o trecere completă de la fumat. Aceste produse nu sunt lipsite de riscuri şi pot crea dependenţă consumatorilor care aleg să nu renunţe la fumat). 

„Transformarea digitală în BAT înseamnă utilizarea tehnologiei pentru a genera valoare pentru consumatori, parteneri comerciali, angajaţi, investitori şi societate”, spune Bellini. Ea punctează că principalele trei domenii de interes includ: dezvoltarea de capacităţi digitale performante; decizii bazate pe Big Data & Analytics: transformare digitală în întreaga organizaţie. 

Marina Bellini s-a alăturat BAT în 2018 şi una dintre primele decizii luate împreună cu echipa de conducere a fost dezvoltarea strategiei în domeniul IT, necesară pentru obţinerea rezultatelor cerute de obiectivul strategic al companiei. Apoi, s-au concentrat pe definirea de soluţii pe o bază modulară, de micro-servicii, potrivită mai degrabă pentru 20, 40 sau 60 de pieţe, în loc de toate cele 180 unde operează: „Am ales să operăm la o ”scală smart” în loc de o ”scală globală”, în care să echilibrăm viteza de operare şi rezultatele obţinute cu reutilizarea resurselor”. 

Fiecare dintre soluţiile digitale ale companiei a fost dezvoltată de echipa centrală alături de piaţa care a identificat această oportunitate. Ulterior, au fost transferate către hub-uri care gestionează aceste platforme şi susţin pieţele în adaptarea locală a acestor soluţii, pentru a genera cele mai bune rezultate la nivel global.  „Acest mod de operare ne-a ajutat să creştem veniturile şi să reducem cheltuielile, să creştem nivelul de interacţiune cu consumatorii şi să obţinem informaţii valoroase pentru dezvoltarea următoarelor produse sau a următoarelor campanii de marketing. A contribuit, de asemenea, la dezvoltarea abilităţilor profesionale, la reţinerea oamenilor valoroşi şi atragerea de noi talente şi a oferit o mai bună vizibilitate pentru managementul financiar”, explică Bellini. Ea subliniază şi că în România au unul dintre cele mai mari centre globale GBS cu peste 1.000 de angajaţi, care asigură o gamă largă de servicii prin dezvoltarea de soluţii digitale de business. 

„Tehnologia şi informaţia reprezintă factori esenţiali pentru construirea unui viitor mai bun, iar valoarea lor exponenţială este atinsă prin asigurarea competenţelor, a modului de lucru şi a culturii organizaţionale adecvate. Scopul nostru este să dezvoltăm acele tehnologii şi modele de lucru necesare pentru obţinerea rapidă a rezultatelor şi pentru generarea valorii comerciale în întreaga organizaţie”, adaugă Bellini. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business,
director,
marina,
angajati,
asigurare,
dezvoltare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.