Maşini de peste 11 mld. euro s-au produs în 2023 în România: producţia Dacia a crescut cu 2,5% anul trecut. Ford are un minus de 2%
Cei doi constructori de autovehicule din România Automobile Dacia şi Ford Otosan au produs 513.050 de unităţi în 2023, în creştere uşoară faţă de nivelul din 2022, respectiv de 0,7%, şi cu 22% peste cel din 2021, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Cei doi constructori de autovehicule din România Automobile Dacia şi Ford Otosan au produs 513.050 de unităţi în 2023, în creştere uşoară faţă de nivelul din 2022, respectiv de 0,7%, şi cu 22% peste cel din 2021, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Din volumul total, uzina Dacia a produs 322.086 de autovehicule, în creştere cu 2,5%, iar Ford Otosan Craiova 190.964 de vehicule, în scădere cu 2% faţă de 2022.
Producţia Dacia poate fi evaluată la peste 6,4 mld. euro anul trecut, în timp ce Ford urcă spre 4,7 mld. euro, potrivit unor calcule ZF care pornesc de la o medie de vânzare de 20.000 de euro pentru o Dacia şi de 25.000 de euro pentru Ford, preţ de vânzare care include TVA.
În decembrie, în România au fost produse 34.965 de vehicule. Dintre acestea, 22.117 unităţi au fost produse la Mioveni si 12.848 de unităţi la Craiova.
Ford Otosan Craiova 190.964 de vehicule, în scădere cu 2% faţă de 2022. Producţia Ford poate fi evaluată la 4,7 mld. euro.
Producţia auto din 2023 este cu 17% peste cea din 2020 (438.107 unităţi) şi cu 4,7% peste cea din 2019 (490.412 unităţi).
În toamna trecută, Ford Otosan România a demarat oficial producţia noii game Courier la Craiova, la un an şi trei luni de când compania joint-venture între Ford Motor Company şi grupul Koç a preluat oficial uzina din România.
Conducerea companiei anunta atunci că în 2024 va fi lansată noua Puma electrică, iar Courier de asemenea va avea o versiune electrică.
În ceea ce priveşte Dacia, compania va lansa în acest an 2 vehicule noi: noul Duster, care va intra la vânzare din martie 2024, şi noua Dacia Spring 100% electric, care va fi pusă în vânzare în vara anului 2024. De asemenea, marca va introduce Bigster, noul SUV de segment C, la sfârşitul anului 2024.
Două poze: una cu fabrica Dacia , una cu Ford cu explicaţii:
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro