Maşinile electrice au băgat industria auto europeană în moarte clinică. Producătorii europeni vor să lanseze zeci de modele electrice ieftine anul viitor pentru a supravieţuii furtunii perfecte venite din China

Autor: Ştefan Stan Postat la 13 octombrie 2024 60 afişări

Maşinile electrice au băgat industria auto europeană în moarte clinică. Producătorii europeni vor să lanseze zeci de modele electrice ieftine anul viitor pentru a supravieţuii furtunii perfecte venite din China

Producătorii europeni de automobile planifică zeci de modele electrice accesibile anul viitor, pregătindu-se pentru o „iarnă a vehiculelor electrice” determinată de noile obiective stricte ale UE privind emisiile de carbon şi de concurenţa acerbă din partea Chinei.

Înaintea Salonului Auto de la Paris din această săptămână, marii producători europeni, care au fost, de asemenea, presaţi de scăderea cererii, se concentrează pe recuperarea cotei de piaţă pierdute cu vehicule noi.

„Suntem aici pentru a lupta”, a declarat directorul general al Renault, Luca de Meo, la începutul acestei luni, când a prezentat un proiect de reciclare a bateriilor şi planuri de sprijinire a activităţii EV a companiei. „Avem provocări peste tot. Nu este o plimbare în parc, dar vedem o mulţime de potenţial.”

Renault este singurul mare producător auto european care nu a emis recent un avertisment de profit. Volkswagen, Stellantis, BMW şi Mercedes-Benz şi-au redus toate previziunile de profit din cauza problemelor pe mai multe fronturi, de la concurenţa intensă la cererea slabă din Europa şi creşterea stocurilor în SUA.

Presiunea asupra industriei va creşte din nou anul viitor, când vor intra în vigoare noile obiective UE privind emisiile. Acestea impun producătorilor de automobile să reducă emisiile de carbon din flotele lor - prin creşterea proporţiei de vehicule electrice şi hibride - sau să se confrunte cu amenzi mari.

Directorii spun că îndeplinirea obiectivelor privind emisiile a fost îngreunată de o încetinire recentă a creşterii vânzărilor de vehicule electrice: consumatorii au devenit mai atenţi la costuri, iar subvenţiile au fost reduse pe pieţe mari precum Germania.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vehicule,
emisii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.