Un Mercedes-Benz nou ar putea deveni în curând un vis îndepărtat pentru mulţi: Producătorul german de lux a schimbat strategia şi se focusează pe segmentul de top şi clienţii cei mai bogaţi. Preţul mediu pentru un Mercedes a ajuns 72.900 de euro, cu 43% mai scump faţă de 2019
Un Mercedes-Benz nou ar putea deveni în curând un vis îndepărtat pentru mulţi, cu excepţia celor mai înstăriţi, scrie Bloomberg. Preţul mediu al unui Mercedes a ajuns la aproximativ 72.900 de euro (76.590 de dolari) anul trecut - o creştere de 43% faţă de nivelurile din 2019. Acest lucru se potriveşte cu migrarea strategiei constructorului auto spre segmentul superior de piaţă, concentrându-se pe modelele de top, cum ar fi sedanul S-Class, pentru a susţine profiturile.
Compania a lucrat pe bază de cerere după ce lipsa cipurilor a redus producţia drastic anul trecut.
Mercedes anunţă că majorează preţurile chiar şi pentru modelele entry-level, cum ar fi hatchback-ul A-Class. Şoferii nu vor mai putea renunţa la prea multe dotări care înainte erau extra-opţiuni şi vor fi obligaţi să cumpere aproape exclusiv versiuni de top ale modelelor.
Mercedes nu este singurul producător auto care adoptă această strategie de creştere de preţuri. În întreaga lume, producătorii culeg beneficiile vânzării unor maşini mai puţine, dar mai scumpe. În SUA, plăţile lunare medii pentru o maşină nouă aproape s-au dublat de la sfârşitul anului 2019. Şi cum vehiculele electrice tind să coste mai mult decât o maşină medie cu motor cu combustie, trecerea la vehiculele electrice ar putea agrava şi mai mult criza de accesibilitate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro