Meta se află în faţa unei amenzi uriaşe din partea UE: Autorităţile de reglementare europene acuză compania mamă a Facebook de practici anticoncurenţiale pe piaţa anunţurilor de mică publicitate

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 18 septembrie 2024 11 afişări

Meta se află în faţa unei amenzi uriaşe din partea UE: Autorităţile de reglementare europene acuză compania mamă a Facebook de practici anticoncurenţiale pe piaţa anunţurilor de mică publicitate

Meta riscă o amendă semnificativă din partea Uniunii Europene pentru presupusele sale eforturi de a domina piaţa anunţurilor de mică publicitate, în timp ce Bruxelles-ul încearcă să combată practicile anticoncurenţiale ale marilor companii tehnologice, scrie Financial Times.

Autorităţile de reglementare ale UE susţin că Meta, compania mamă a Facebook, îşi promovează serviciul gratuit Marketplace împreună cu reţeaua socială pentru a submina concurenţa, potrivit unor surse apropiate cazului.

Decizia oficială a Uniunii Europene ar putea fi luată chiar luna viitoare, conform declaraţiilor făcute de trei persoane cu funcţii de conducere care cunosc detaliile investigaţiei. Aceasta ar putea fi una dintre ultimele anchete supravegheate de Margrethe Vestager, şefa demisionară a autorităţii de concurenţă a UE.

Comisia Europeană a refuzat să comenteze acest caz.

Meta, de asemenea, nu a oferit un comentariu oficial, dar a reiterat o declaraţie anterioară în care susţine: „Afirmaţiile făcute de Comisia Europeană sunt nefondate. Continuăm să colaborăm cu autorităţile de reglementare pentru a demonstra că inovarea produselor noastre aduce beneficii consumatorilor şi promovează concurenţa.”

Această investigaţie antitrust a fost lansată în 2019, în urma acuzaţiilor venite din partea unor rivali, care susţineau că Facebook abuzează de poziţia sa dominantă prin oferirea de servicii gratuite, în timp ce profită de datele colectate, în special de la companii, pentru a vinde anunţuri publicitare utilizatorilor.

În decembrie 2022, Comisia Europeană a emis concluzii preliminare, conform cărora Meta distorsiona concurenţa pe piaţa anunţurilor online şi utiliza gratuit datele colectate de la companii pentru a-şi susţine vânzările de anunţuri.

Meta are dreptul să facă apel în acest caz. Dacă va fi găsită vinovată, compania ar putea fi sancţionată cu până la 10% din veniturile sale anuale globale, care în 2023 au fost de aproximativ 135 de miliarde de dolari. Totuşi, autorităţile aplică de obicei amenzi mai mici decât maximul prevăzut.

Meta susţine că Facebook Marketplace operează într-un mediu extrem de competitiv şi că nu utilizează datele rivalilor de pe platformă pentru a concura cu aceştia, au declarat surse familiare cu poziţia companiei.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.