Nestlé România are în plan un buget anual de 5 mil. euro pentru a extinde reţeaua de aparate de cafea la care se poate plăti cu cardul
Divizia de out-of-home a Nestlé, ce cuprinde automatele de cafea printre altele, a înregistrat în 2020 o scădere de peste 10% a vânzărilor pe fondul pandemiei care a ţinut oamenii mai mult în casă şi a închis parţial sau total industria HoReCa cu care grupul elveţian avea parteneriate.
Divizia de out-of-home a Nestlé, ce cuprinde automatele de cafea printre altele, a înregistrat în 2020 o scădere de peste 10% a vânzărilor pe fondul pandemiei care a ţinut oamenii mai mult în casă şi a închis parţial sau total industria HoReCa cu care grupul elveţian avea parteneriate.
„Pentru divizia de out-of-home a Nestlé, pandemia a adus o scădere de două cifre pentru anul 2020, pe fondul închiderii/restricţionării activităţii HoReCA. Faptul că oamenii au lucrat de acasă a fost principala cauză a pierderilor raportate în ambele perioade“, spune Ovidiu Tunaru, business executive officer Nestlé Professional pentru Romania, Bulgaria şi zona Adriatică în cadrul Nestlé.
Astfel, atenţia companiei s-a îndreptat în această perioadă către verificarea şi revalidarea procedurilor uzuale de igienizare a automatelor de cafea, în conformitate cu prevederile de siguranţă suplimentare luate de fiecare consumator în mod invidual.
Per total, afacerile Nestlé în România au crescut anul trecut datorită unei varietăţi mari a portofoliului de produse şi a canalelor de vânzări. Gigantul elveţian a avut în 2019 în România afaceri de 930 de milioane de lei, plus 5%. În 2019 la început, Nestlé a anunţat că închide fabrica de la Timişoara unde se produceau napolitanele Joe. Acest business era înregistrat pe aceeaşi entitate juridică, astfel că e posibil ca o parte din business să vină de acolo, cel puţin până la închiderea definitivă a fabricii.
Produsele companiei, care acum vin integral din import, se vând atât în retailul offline şi online, cât şi în farmacii, în HoReCa sau direct clienţilor companii în cazul cafelei. Gigantul elveţian este prezent în România pe segmentul de băuturi (cu branduri precum Nescafe, Dolce Gusto, Starbucks sau Nespresso – acesta din urmă fiind operat separat), de dulciuri (Lion, KitKat, Joe, After Eight, Smarties), alimente (Maggi), cereale (Nesquik, Chocapic), lactate (Nesquik), hrană pentru animale (Purina), hrană pentru copii (Nan), HealthScience (Optifibre – produs pentru digestie ce se vinde atât în retailul on şi offline, cât şi în farmacii) şi out-of-home.
Acesta din urmă este un segment ce cuprinde brandul Nestle Professional pentru HoReCa, o serie de automate de cafea şi dulciuri şi brandul Garden Gourmet pe segmentul burgerilor vegetarieni.
Evoluţia vânzărilor în 2020 a fost diferită de la un segment la altul în funcţie de obiceiurile de consum şi de locul de consum. Oficialii Nestle nu comunică vânzările pe fiecare segment în parte.
Deşi segmentul out-of-home a avut de suferit în pandemie, compania elveţiană pariază în continuare pe dezvoltare şi pe o revenire post pandemie când oamenii vor începe să se mişte din nou şi să meargă la birou sau când HoReCa va funcţiona la parametri obişnuiţi.
„Istoric, piaţa aparatelor de cafea este foarte dinamică şi în creştere. Aparatele sunt întâlnite în supermarketuri, în birouri, spaţii publice, gări, autogări. Este încă loc de creştere şi toată lumea accelerează să plaseze cât mai multe aparate“, spune Ovidiu Tunaru fără a oferi cifre.
În 2019 (cele mai recente date disponibile), în România existau circa 83.000 de automate de băuturi şi mâncare, iar Nestlé era unul dintre jucătorii principali.
„Nestlé România plănuieşte să extindă reţeaua de aparate la care se poate plăti cu cardul în urma reacţiilor pozitive din piaţă, investind în medie în jur de cinci milioane de euro anual pentru aparatele noi.“
Anul trecut, însă, din cauza pandemiei, compania a redirecţionat o parte semnificativă din sumele destinate investiţiilor într-un plan comprehensiv de susţinere a sectorului out-of-home.
„Sub umbrela campaniei „Always Open for You“, Nestlé a instituit la nivel global un fond de 500 de milioane de franci elveţieni, investind astfel în susţinerea sectorului pe termen lung. Prin acesta, partenerii locali au beneficiat de produse oferite gratuit la redeschiderea uşilor, dar şi de perioade de suspendare a chiriei, care le-au oferit un capital adiţional de milioane de lei“, spune executivul român.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro