Netflix, depăşit de înseşi vechile companii media pe care intenţiona să le detroneze. Platforma a obţinut doar 4 milioane de abonaţi noi în T1, cu mult sub estimările companiei
Netflix a înregistrat doar 4 milioane de abonaţi noi la nivel global în T1, cu mult sub previziunile companiei. În cele mai mari pieţe, adică în SUA şi Canada, platforma de streaming a obţinut doar 450.000 de clienţi noi, conform Financial Times.
Reed Hastings, cofondatorul Netflix, a respins din plin ameninţările pe care le reprezintă serviciile rivale, transmiţându-le investitorilor: „Nu există nicio schimbare reală pe care o putem detecta în mediul concurenţial”. Însă Disney+ a atras 9 milioane de abonaţi în primul trimestru, în timp ce HBO Max şi ViacomCBS au obţinut 6 milioane şi, respectiv, 3 milioane de clienţi noi, crescând mult mai repede decât Netflix în perioada ianuarie-martie.
În ultimul an şi jumătate, Disney, Apple, WarnerMedia şi Comcast şi-au lansat propriile lor platforme de streaming. Astfel, americanii pot alege în prezent din peste 100 de astfel de servicii, iar numărul abonamentelor depăşeşte totalul cetăţenilor Statelor Unite. Spre deosebire de televiziunea prin cablu, abonamentele Netflix pot fi oprite prin intermediul câtorva click-uri, fapt ce facilitează tranziţia de la o platformă de streaming la alta.
Acţiunile Netflix au scăzut cu aproximativ 7% anul acesta, evitând raliurile pieţei de capital din Statele Unite. Unii analişti spun că acţiunile gigantului trec printr-o perioadă de pauză după ce au raportat creşteri spectaculoase în ultimii ani, când compania a depăşit noi recorduri de abonaţi şi investitorii erau dispuşi să ofere tot mai mulţi bani pentru a beneficia de viitoarele creşteri ale companiei.
De altfel, există semnale conform cărora Netflix, fondat în 1997, efectuează tranziţia către o etapă mai matură de existenţă.
Firma a declarat în ianuarie că nu va mai fi nevoită să obţină împrumuturi pentru a acoperi costurile programelor, semnalând un nou punct de cotitură după un deceniu în care s-a bazat pe datorii pentru a depăşi studiourile de la Hollywood. Luna trecută, Netflix a anunţat un plan de răscumpărare a acţiunilor în valoare de 5 miliarde de dolari.
Între timp, divizia direct-to-consumer (DTC) din cadrul Disney – care include Disney+, Hulu şi ESPN – a suferit pierderi operaţionale de 290 de milioane de dolari în T1, veniturile ajungând la 4 miliarde de dolari. Disney se aşteaptă să piardă bani prin intermediul business-urilor dedicate streamingului până în anul fiscal 2023.
Dar strategiile alese de Disney au dat roade până acum: acţiunile au crescut cu peste 60% în ultimul an pe măsură ce investitorii şi-au îndreptat atenţia asupra numărului impresionant de abonaţi (peste 100 de milioane de la lansarea din toamna lui 2019). Totuşi, Disney+ va fi nevoit să păstreze creşterile de abonaţi în viitorul apropiat, întrucât preţul unui abonament este mai mic decât subscripţiile oferite de Netflix.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro