O dovadă că se mai pot face afaceri şi în industria din România: GlassPro, un producător de sisteme din sticlă din Bucureşti, a încheiat anul 2019 cu afaceri de 700.000 euro, plus 15%
Producătorul de sisteme din sticlă GlassPro, business înfiinţat în 2009 de doi antreprenori români Rosalia Mihaiu şi Petru Macovei, a încheiat anul 2019 cu afaceri de 700.000 de euro, în creştere cu 15% faţă de anul precedent, iar pentru anul în curs fondatorii estimează o creştere de 25%. „În 2018 am avut o cifră de afaceri de 600.000 euro, iar în 2019 am crescut cu 15%. Anul acesta sperăm la o creştere de minimum 25% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent”, a spus pentru ZF Rosalia Mihaiu, cofondator al GlassPro.
Compania îşi desfăşoară activitatea într-un sediu din Bucureşti, dar pentru că businessul a crescut iar spaţiul a devenit insufiecient, cei doi antreprenori au în plan ca anul acesta să schimbe sediul pentru a creşte capacitatea de producţie a companiei. „Anul acesta construim un nou sediu cu un spaţiu mult mai mare şi mai adecvat activităţii pe care o desfăşurăm. Gradul de utilizare al spaţiului pe care îl avem în acest moment ne limitează la o capacitate de producţie în jurul a 100 de proiecte pe lună. Sperăm ca această investiţie să ne crească capacitatea de producţie cu cel puţin 50%”, a adăugat Rosalia Mihaiu.
Ea a spus că GlassPro exportă anual aproximativ 15% din totalul producţiei, iar „anul acesta avem în plan să ne concentrăm atenţia spre creşterea aceastei ramuri de impact pentru compania noastră.” În cadrul companiei lucrează în prezent 15 angajaţi, dar odată cu extinderea capacităţii de producţie reprezentanţii urmăresc să crească anul acesta şi numărul de salariaţi.
„Este destul de greu să mărim echipa. Cel mai probabil vom creşte numărul de persoane anul acesta, însă selecţia şi recrutarea vor fi riguroase şi de durată.”
Sistemele pe care le produce şi le comercializează GlassPro sunt alcătuite din sticlă şi aluminiu. Astfel, compania achiziţionează sticla din Bulgaria, Turcia sau România, iar profilele din aluminiu şi accesoriile le importă din Turcia, Germania sau Spania.
„În România nu există un producător de profile pentru acest domeniu şi suntem obligaţi să importăm profilele din aluminiu şi accesoriile. Din păcate, fabricile de sticlă din România nu sunt tocmai la nivelul celor din străinătate, iar preţurile sunt ridicate nejustificat. Deoarece sticla securizată este un material scump, iar accesoriile sunt chiar mai scumpe, pentru ca sistemele din sticlă să fie accesibile în ţară, este necesară susţinerea sau dezvoltarea producătorilor locali.”
În cei peste 10 ani de activitate pe piaţa locală, compania şi-a dezvoltat două linii de business -Home and Living şi Business Division -. Astfel, divizia de Home and Living se adresează persoanelor fizice care solicită închideri de balcoane şi terase pentru propriile locuinţe. Iar partea de Business Division prestează servicii şi produce sisteme din sticlă pentru dezvoltatori de asambluri rezidenţiale, constructori, arhitecţi, dar şi companii din zona HoReCa – hoteluri, restaurante, cafenele.
„Partea de Home and Living încă generează un procent mai mare din cifra de afaceri. Aş estima ca proporţie: 70 % H&L şi 30% Business Division, dar pentru că în 2019 am înregistrat o creştere importantă a reţelei noastre naţionale de parteneri, iar anul acesta ne îndreptăm şi spre o reţea europeană, putem spune că înclinăm raportul spre: 55% H&L şi 45 % Business”, a explicat Petru Macovei, co-fondator al companiei.
Cei doi antreprenori au spus că GlassPro a dezvoltat mai multe proiecte în clădiri sau instituţii ale statului, însă nu directe ci prin dezvoltatori sau constructori privaţi.
„Am avut lucrări la Primăria Municipiului Bucuresti, Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, Curtea de Conturi a României, Primăria Sectorului 1 etc. Toate în colaborare cu diferiţi constructori privaţi, nu direct cu statul întrucât ştim cu toţii cât de anevoaiase pot fi aceaste parteneriate.”
În prezent, compania dezvoltă un sistem software de calcul, ofertare, proiectare şi execuţie, pentru a îmbunătăţi activitatea departamentului de relaţii cu clienţii şi partenerii săi, au spus cei doi fondatori.
„Pentru digitalizarea producţiei avem planuri mari în noul nostru sediu, însă costurile ridicate ne impun să investim etapizat în această ramură. Estimăm că investiţia ar depăşi suma de 1 milion de euro”, au conchis cei doi antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro