O piaţă care îşi pierde din aromă. Vânzările de parfumuri sunt aşteptate să scadă cu 14% în acest an pe fondul pandemiei după mai mulţi ani pe plus

Autor: Cristina Roşca Postat la 26 iulie 2020 567 afişări

Vânzările de parfumuri sunt aşteptate să scadă în acest an cu 14% în contextul pan­de­miei de Covid-19 care i-a de­terminat pe oameni să fie mai pre­cauţi şi să cumpere cu predilecţie bunuri de necesitate.

O piaţă care îşi pierde din aromă. Vânzările de parfumuri sunt aşteptate să scadă cu 14% în acest an pe fondul pandemiei după mai mulţi ani pe plus

♦ Românii cheltuie anual aproape 1,5 mld. lei pe parfumuri, acesta fiind cel mai important segment al pieţei de produse cosmetice şi de îngrijire ca valoare ♦ Acest lucru se datorează faptului că preţul mediu al unui parfum este de regulă mai mare decât al multor produse de îngrijire sau machiaj.

Vânzările de parfumuri sunt aşteptate să scadă în acest an cu 14% în contextul pan­de­miei de Covid-19 care i-a de­terminat pe oameni să fie mai pre­cauţi şi să cumpere cu predilecţie bunuri de necesitate.

Astfel a scăzut apetitul pentru produse considerate de răsfăţ cum sunt unele cosmetice. Declinul vine după mai mulţi ani de creştere.

“Vânzările de parfumuri sunt aşteptate să scadă cu 14% în 2020 (în contextul în care preţurile rămân constante), acesta fiind impactul pandemiei de Covid-19. Spre com­pa­raţie, estimările iniţiale pentru acest an vizau o creştere de 4%”, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Românii cheltuie anual aproape 1,5 mld. lei pe parfumuri, acesta fiind cel mai important segment al pieţei de produse cosmetice şi de îngrijire ca valoare.

Acest lucru se datorează faptului că preţul mediu al unui parfum este mai mare decât al multor produse de îngrijire sau machiaj.

„După declinul rapid din 2020 vânzările de parfumuri sunt aşteptate să îşi revină rapid în 2021. Mai mult, rata de creştere pentru anul viitor este aşteptată să depăşească ritmul estimat pentru acest an înainte ca pandemia să se extindă”, arată aceiaşi analişti.

Impactul pandemiei este vizibil nu doar la nivel de cifre, ci şi la nivel de compor­ta­ment de cumpărare.

Dacă în mod obişnuit vânzările de par­fumuri premium creşteau mai repede decât ale celor mass-market, în acest an situa­ţia se va inversa.

Mai exact, aromele de lux vor înregistra scăderi chiar mai abrupte decât celelalte pro­duse la preţuri constante.

„Măsurile pentru limi­ta­­rea răspândirii Covid-19, cum ar fi izo­larea la domiciliu, distanţarea socială, munca de a­casă sau închiderea temporară a unor ma­ga­zine, vor avea un impact negativ asupra pie­ţei de parfumerie”, spun analiştii Euromonitor.

Un aspect interesant al pieţei de profil din România este faptul că ea este dominată la vârf de companiile de vânzări directe, principalii doi jucători fiind Avon şi Oriflame.

Cele două companii au mai bine de jumătate din vânzările de parfumuri din România.

Aceste companii nu au magazine proprii, vând prin reprezentanţi şi acoperă atât zona urbană, cât şi cea rurală.

„Popularitatea acestor companii este rezultatul campaniilor masive de advertising şi al unor portofolii variate. În România segmentul parfumurilor mass-market este dominant tocmai datorită poziţiei puternice pe care o au firmele de vânzări directe.”

Analiştii Euromonitor spun că deşi vânzările de parfumuri de lux cresc mai rapid decât cele de masă, în continuare puterea de cumpărare la nivel naţional e prea mică pentru ca toţi consumatorii să îşi permită astfel de bunuri.

Piaţa de parfumurie este competitivă, cu un număr important de jucători care vor să câştige o pondere cât mai mare din cele 1,5 mld. lei pe care românii le cheltuie pe arome.

Lupta se dă între jucătorii internaţionali pre­cum Avon, Coty, Oriflame sau L’Oréal. În ultimii ani s-au dezvoltat însă şi o serie de parfumerii de nişă care lucrează cu case butic ale căror arome le importă direct.

În ceea ce priveşte vânzările, principalul canal este cel al magazinelor specializate, în frunte cu Sephora, Douglas şi Marionnaud, alături de jucătorii independenţi.

„Parfumurile pentru femei au cea mai mare cotă de piaţă din vânzările totale, urma­te de cele pentru bărbaţi, de kituri sau seturi şi de aromele unisex.

Seturile de parfumuri sunt achiziţii mai degrabă sezoniere, cumpărate mai ales în perioada sărbătorilor de iarnă. Pe de altă parte, parfumurile unisex sunt văzute ca o categorie cu mare potenţial”, conchid analiştii Euromonitor.

Piaţa totală de produse cosmetice şi de îngrijire s-a apropiat de pragul de 5 mld. lei anul trecut după ce a crescut cu aproape 9% comparativ cu 2018, conform datelor ZF obţinute de la jucătorii din piaţă. Acesta este un nivel maxim record pentru vânzările de parfumuri, creme şi produse de machiaj, conform datelor ZF.

Avansul din 2019 a fost susţinut de toate segmente pieţei şi a venit în contextul în care consumul privat a crescut cu circa 7% anul trecut. Cifrele includ şi vânzările online şi cele offline.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
parfum,
vanzari,
piata,
pandemie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.