Oana Belu: De sărbători vinurile premium au avut vânzări cu 50% mai mari
Producătorul de vin Domeniile Ostrov a vândut cu ocazia sărbătorilor de iarnă din acest an, aproximativ 300.000 de sticle de vin din toate gamele prezente la raft în retail şi în HoReCa. Este vorba de Domeniile Ostrov, Domeniile Ostrov Reserve sau Păcuiul lui Soare (gama care se vinde doar în Mega Image) în retail şi de gamele de vinuri istorice: Cetatea Durostorum şi Canaraua Fetii pentru HoReCa. Toate gamele sunt produse şi îmbuteliate la Cramele Domeniile Ostrov.
“De Sărbători, băutura preferată de români a fost fără îndoială vinul, de altfel, e vorba de o tendinţă resimţită te toţi cei care vând vin la noi. Anul trecut însă creşterile s-au simţit la producătorii autohtoni, în detrimentul vinurilor de import. Românii au migrat uşor spre vinuri din categoriile de preţ şi calitate mai ridicate, raport corect şi corelat cu realităţile din piaţă. În ceea ce ne priveşte pe noi, Domeniile Ostrov, am avut o creştere de 30 procente a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, declară Oana Belu, acţionar Domeniile Ostrov.
Din gamele de vinuri ale producătorului Domeniile Ostrov, de Sărbători, cele mai prezente vinuri pe mesele românilor, au fost cele demiseci şi seci DOC (de origine controlată) sau IG (indicaţie geografică). ”Faptul că vinurile dulci şi demidulci scad în consum, iar cele demiseci şi seci cresc, arată o maturizare a consumatorului. Vedetele noastre au fost Muscatul Ottonel şi Merlot-ul Rose de Ostrov, dar şi Reasling-ul sau Feteasca Regală, vinuri care se ştie că stimulează apetitul şi se sincronizează cu preparatele tradiţionale pentru Sărbători”, precizează Oana Belu.
O tendinţă paralelă de educare a consumului este creşterea în vânzări în zona vinurilor de soi (de exemplu: Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Chardonnay, Riesling, Fetească, Cabernet Sauvignon sau Merlot), în detrimentul vinului de masă. ”Am putut observa în timpul Sărbătorilor de iarnă un consumator educat, care are aşteptari mai mari cu privire la vinul pe care îl consumă. Emanciparea consumului poate fi astăzi susţinută de producătorii autohtoni graţie investiţiilor realizate în ultimii ani în acest domeniu. Toate acestea au dus la creşterea calităţii vinului produs în România. A venit vremea când o parte semnificativă a consumatorilor autohtoni aleg sticla de vin în funcţie de soiul strugurelui din care este făcut vinul, caută indicaţii privind originea iar preţul devine al treilea parametru decizional”, declară Oana Belu.
În 2013 pentru Domeniile Ostrov vedetele au fost vinurile din gama premium. Acestea au înregistrat în perioada Sărbătorilor, o creştere de 50 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. ”România se află în top 10 consumatori de vin, însă la capitolul consumului de vin premium încă avem de lucru. Faptul că anul acesta de sărbători am înregistrat o creştere a vânzărilor pentru vinurile premium poate fi primul pas spre o revenire a acestui segment”, declară Oana Belu.
“Domeniile Ostrov” reprezintă brandul umbrelă sub care se comercializează gamele de vinuri ale podgoriei Ostrov, care se întinde pe 1300 de hectare. Alături de podgoria de viţă de vie compania mai deţine aproape 500 de hectare de pomi fructiferi şi 200 de hectare de legume.
Gamele producătorului Domeniile Ostrov sunt listate în retailul tradiţional şi în HoReCa, dar şi în lanţurile internaţionale precum Metro, Real, Carrefour, Mega Image, Lidl, Cora sau Kaufland.
Gamele de vin comericalizatre de Domeniile Ostrov sunt: Vinăria Ostrov – Terasele Dunarii IG, Cosa Di Vino, Domeniile Ostrov – Oltina D.O.C, Domeniile Ostrov Reserve sau gama de vinuri istorice: Cetatea Durostorum, Pacuiul lui Soare şi Canaraua Fetii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro