Oportunitate ratată: Gigantul ar fi trebuit să se concentreze mai mult asupra segmentului de food delivery
Divizia de food delivery din cadrul Uber s-a dovedit un avantaj clar pe măsură ce pandemia de coronavirus a afectat veniturile generate de ride-hailing, scrie Business Insider.
Unul dintre primii investitori ai companiei, Bill Gurley, spune că Uber ar fi trebui să se concentreze mai mult asupra segmentului de food delivery, nepunând atât de mult accent pe construirea de maşini autonome.
Investitorul a declarat recent într-un interviu că Uber a direcţionat prea mult capital în divizia de maşini care se conduc singure, numită „Advanced Technologies Group” (ATG). Firma lui Gurley, Benchmark Capital, a investit în Uber încă din 2011.
În plus, Gurley a ocupat un loc în board-ul Uber până în 2017.
„Probabil am ars 2,5 miliarde de dolari pentru maşinile autonome”, spune Gurley, adăugând că suma ar fi trebuit să cheltuită pentru Uber Eats.
Din punct de vedere istoric, Uber s-a chinuit aproape întotdeauna să înregistreze profituri. De exemplu, a raportat pierderi nete de 8,5 miliarde de dolari în 2019. În decembrie, compania a anunţat că plănuieşte să vândă divizia ATG unui startup susţinut de Amazon şi Sequoia – Aurora.
ATG a trebui să se confrunte în mod constant cu rivalii de la Waymo, susţinuţi de Alphabet, şi Cruise, deţinut de General Motors.
Ulterior, firma a declarat că o să vândă divizia de taxiuri zburătoare Elevate către Joby Aviation, care a strâns finanţări de 720 de milioane de dolari în ultimii 11 ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro