Pandemia a "ras" aproape 1,5 miliarde de euro din businessul Automobile Dacia în 2020. Cifra de afaceri a Dacia a pierdut 8 ani de creştere

Autor: Bogdan Alecu Postat la 17 mai 2021 36 afişări

Pandemia a "ras" aproape 1,5 miliarde de euro din businessul Automobile Dacia în 2020. Cifra de afaceri a Dacia a pierdut 8 ani de creştere

Cifra de afaceri a Automobile Dacia a scăzut în 2020 cu 27% faţă de 2019 la 3,783 miliarde de euro, potrivit datelor financiare ale celei mai mari companii din România. Dacă în 2018 ajungea la un maxim istoric de 5,3 miliarde de euro, anul trecut din cauza opririlor de producţie pe fondul pandemiei, a pierdut un sfert din business, ajungând la un nivel între valorile dintre anii 2012 şi 2013.

Profitul net al companiei a scăzut cu 56% în 2020 la 62 mil. euro din cauza măsurilor impuse de pandemie, iar numărul angajaţilor s-a redus cu 7,2% la 13.685 de salariaţi, revenind după patru ani sub pragul de 14.000 de angajaţi.

La Mioveni au fost produse în 2020 260.000 de autoturisme, în scădere cu 26% faţă de anul anterior, pauza de producţie din cauza lockdownului din primăvară punându-şi amprenta puternic asupra rezultatelor Dacia. Cel mai lovit model a fost Logan MCV, cu un declin de 50%, în condiţiile în care acesta a şi fost scos din producţie în octombrie, odată cu trecerea la cea de-a treia generaţie a modelelor Logan şi Sandero. Ponderea Duster a scăzut de la 75 la 70% în 2020, cu 183.300 de unităţi, volum cu 30% mai mic decât cel din 2019.

Cifra de afaceri a industriei auto locale a scăzut cu 15% în 2020, de la peste 30 de miliarde de euro în 2019 la circa 25 mld. euro anul acesta, potrivit datelor Asociaţiei Cons­tructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Scăderea vine în condiţiile în care în primăvară atât uzina Dacia, cât şi cea a Ford au oprit producţia timp de circa şapte săptămâni, iar aceasta a fost ulterior reluată în trepte. Producătorii de componente au fost şi mai puternic loviţi, în condiţiile în care cei mai mulţi livrează cea mai mare parte a produselor la export. În Vest cele mai multe uzine au fost mai puternic afectate de pandemie, în condiţiile în care pieţele auto occidentale au scăzut din cauza închiderii showroomurilor ca parte a măsurilor adoptate pentru a reduce riscul extinderii pandemiei.

Scăderea din acest an vine după un 2019 în care businessul întregii industrii urca cu 5%, la peste 30 mil. euro, an în care deja cei de la Ford veneau cu Puma, al doilea SUV produs la Craiova, iar la Dacia francezii deja pregăteau cea de-a treia generaţie a Logan şi Sandero.

De partea cealaltă, producătorii de componente, precum Continental, Bosch şi alţii au fost influenţaţi de scăderea cererii din Vest, în condiţiile în care piaţa europeană a scăzut cu aproape 30% în 2020.

În cazul Dacia, luna noiembrie a adus şi finalul ciclului de viaţă pentru Logan MCV, acesta ieşind din producţie, alături de modelele Sandero, Sandero Stepway şi Logan din cea de-a doua generaţie, în timp ce la uzină au intrat doar Sandero Stepway şi Logan din cea de-a treia generaţie.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.