Paradox în pandemie: magazinele continuă să se închidă, dar cele care rămân au vânzări în creştere

Autor: Cristina Roşca Postat la 15 martie 2022 50 afişări

În 2021, al doilea an de pandemie de COVID-19, comerţul tradiţional a avut o evoluţie contrastantă. Mai exact, numărul de magazine a continuat trendul descendent început acum mai bine de un deceniu, însă vânzările jucătorilor care rezistă în piaţă sunt pe plus.

Paradox în pandemie: magazinele continuă să se închidă, dar cele care rămân au vânzări în creştere

„Retailul a continuat să beneficieze şi anul trecut de o parte a vânzărilor pierdute de HoReCa, ceea ce a făcut ca şi comerţul tradiţional, în scădere numerică până la circa 58.000 de magazine, să înregistreze creşteri semnificative de vânzări“, potrivit analiştilor companiei de cercetare de piaţă Nielsen, citaţi de Ziarul Financiar

În ceea ce priveşte vânzările, toate canalele din co­mer­ţul alimentar au fost pe plus, ritmul variind însă puternic, de la 0,2% în cazul supermarketurilor mari la 32% în cazul magazinelor de tip convenience şi al celor amplasate în benzinării. În cazul comerţului tradiţional avansul e de 5,7% în ceea ce priveşte vânzările, în timp ce numărul de magazine a scăzut cu 3,8%, conform aceleiaşi surse.

Acest canal de vânzare are o cotă de piaţă de 37% în totalul pieţei de FMCG, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
paradox,
comerţ,
magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.