Piaţa de 1 mld. lei a iaurturilor este dominată de cinci multinaţionale
Românii cheltuie peste 1 mld. lei pe iaurt, lapte bătut şi alte specialităţi similare (ayran, sana sau kefir), piaţa fiind dominată de cinci multinaţionale, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
♦ Liderul pieţei este grupul francez Danone care are însă producţie pe plan local.
Românii cheltuie peste 1 mld. lei pe iaurt, lapte bătut şi alte specialităţi similare (ayran, sana sau kefir), piaţa fiind dominată de cinci multinaţionale, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
„Companiile internaţionale au dominat în 2020 piaţa iaurtului şi a laptelui bătut, pe primele poziţii situându-se Danone, Albalact, FrieslandCampina, Covalact şi Fabrica de Lapte Braşov (Olympus - n.red.)“, spun analiştii Euromonitor.
Toate cele cinci companii sunt deţinute acum de giganţi străini deşi la un moment dat au fost - cel puţin unele dintre ele - firme locale. Spre exemplu, Albalact şi Covalact sunt acum deţinute de francezii de la Lactalis care le-au cumpărat de la acţionari locali.
„Deşi sunt deţinute de companii internaţionale, aceste companii deţin facilităţi de producţie în România.“
În industria de lactate şi în general în industria alimentară jucătorii au fabrici în ţara respectivă, fiind vorba de produse cu termen scurt de valabilitate.
Totuşi, numărul de fabrici de lactate este în scădere în ultimii ani dat fiind că unii jucători cum este Lactalis îşi comasează producţia în anumite unităţi de producţie. Doar anul trecut în vară gigantul francez a pus lacătul pe două fabrici din România. Grupul a decis să închidă fabricile din Floreni şi Vatra Dornei (Suceava), aflate în portofoliul firmei Dorna Lactate, precizând că brandul LaDorna va fi produs în continuare în celelalte unităţi ale grupului, respectiv fabrica Albalact din Oiejdea, judeţul Alba şi fabrica Covalact din Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna. Din 2008 până acum francezii au pus lacătul pe şase unităţi de producţie locale.
Gigantul a venit pe piaţa lactatelor acum 12 ani prin preluarea firmei Dorna Lactate, operând apoi alte două preluări, Albalact şi Covalact, achiziţii ce i-au asigurat poziţia de lider incontestabil.
Pe segmentul de iaurt şi alte produse acre însă, Danone este lider, având prezenţă de peste două decenii pe piaţă. Mai mult, lucrează cu parteneri locali şi are fabrică proprie în România, chiar în Bucureşti unde realizează iaurt.
Per total, iaurtul este un produs care câştigă popularitate în rândul românilor, spun analiştii Euromonitor, fiind consumat nu doar la micul-dejun, ci şi în timpul zilei ca snack. Odată cu creşterea puterii de cumpărare consumatorii caută produse mai variate, iar producătorii lansează iaurturi diferite cum ar fi cele cu un conţinut mai mare de proteine.
Pe de altă parte, date mai vechi arătau că din punctul de vedere al consumului de iaurturi, România este la coada Europei cu consumul de doar 5 kilograme per capita. Comparativ, în Bulgaria consumul de iaurt depăşeşte 20 de kilograme per capita, potrivit celor mai recente date.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro