Piaţa globală de autovehicule va elimina circa 80.000 de locuri de muncă în următorii ani
2019 pare să fie unul dintre cei mai proşti ani pentru producătorii globali de autovehicule, având în vedere cererea tot mai mică şi cheltuielile ce ţin ce tranziţia spre maşinile electrice. Doar Audi şi Daimler, unii dintre cei mai mari producători germani de autovehicule, au concediat săptămâna trecută aproape 20.000 de angajaţi, conform Bloomberg.
Marii producători de maşini vor elimina circa 80.000 de posturi de muncă în următorii ani, potrivit unor date efectuate de Bloomberg News. Cu toate că reducerile de personal au loc în mare parte în Germania, Statele Unite şi Marea Britanie, ţările ce înregistrează creşteri economice mai rapide nu sunt imune schimbărilor, producătorii restrângându-şi operaţiunile în mod treptat.
Productivitatea industriei mondiale de autovehicule încetineşte constant, de vină fiind tensiunile comerciale globale, impozitele tot mai ridicate şi investiţiile slabe din sector, de vreme ce producătorii îşi reorientează forţa de munca într-o eră a electrificării, a maşinilor autonome şi a ridesharing-ului.
La sfârşitul anului, industria va fi produs 88,8 milioane de maşini şi camioane uşoare, cu 6% mai puţin faţă de anul trecut, potrivit furnizorului de informaţii globale IHS Markit.
Ritmul reducerilor de personal din interiorul Mercedes-Benz, Porche şi BMW va fi „mult mai pronunţat în 2020”, a declarat preşedintele Asociaţiei Germane a Industiei Auto Bernhard Mattes, adăugând că tranziţia spre maşini electrice va duce la pierderea a 70.000 de locuri de muncă în următorii 10 ani.
Dacă ar fi o ţară, industria auto ar fi a şasea economie a lumii, potrivit Fircroft – o firmă de plasare a forţei de muncă. Doar în Germania, 150.000 de locuri de muncă vor fi în pericol în următorii ani, incluzând operaţiunile locale şi producătorii străini, conform unor estimări efectuate de Centrul de Management Auto din Koln.
Semnele rele au început în urmă cu un an, când Ford anunţa restructurări în valoare de 11 miliarde de dolari. De atunci, compania a făcut o serie de anunţuri, reducând cu aproape 10% numărul angajaţilor la nivel global şi închizând şase fabrici: trei în Rusia şi câte una în SUA, Marea Britanie şi Franţa. Din circa 17.000 de locuri de muncă eliminate, 12.000 vor fi în Europa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro