Piaţa medicamentelor a ajuns la 16 mld. lei în 2018, dublu faţă de acum zece ani
Românii au cumpărat în 2018 peste 600 de milioane de cutii cu medicamente, mai mult cu 6% faţă de anul precedent. Creşterea consumului de medicamente se vede şi în vânzări, care au depăşit 16 miliarde de lei anul trecut.
Românii au cumpărat în 2018 peste 600 de milioane de cutii cu medicamente, mai mult cu 6% faţă de anul precedent. Creşterea consumului de medicamente se vede şi în vânzări, care au depăşit 16 miliarde de lei anul trecut.
Faţă de anul 2009, când vânzările la medicamente ajungeau la 8,1 miliarde de lei, piaţa s-a dublat.
Cele mai mari creşteri sunt înregistrate de industria medicamentelor fără reţetă, care a depăşit 3,5 miliarde de lei în 2018.
Preţul mediu plătit de români pentru o cutie de medicamente este de 26 de lei, potrivit Cegedim, iar cele mai cumpărate medicamente au fost cele pentru afecţiunile respiratorii, pentru sistemul digestiv şi cele destinate sistemului nervos.
În ultimii ani nu au mai fost investiţii în fabrici noi de medicamente, industria locală bazându-se pe doar câteva unităţi de producţie care pun pe piaţă medicamente „made in România“.
Primii cinci cei mai mari producători locali de medicamente după cifra de afaceri reprezintă 12,5% din vânzările totale de medicamente.
Ca volum însă, producţia locală domină.
Cel mai mare producător de medicamente după cifra de afaceri este Terapia Cluj, cu 730 mil. lei în 2018, urmat de Zentiva Bucureşti cu 461 mil. lei anul trecut şi Antibiotice Iaşi cu 365 mil. lei în 2018.
În zodia tranzacţiilor
În 2019, două tranzacţii de pe piaţa europeană au avut ecou şi pe piaţa locală, în contextul în care grupul Zentiva, deţinut de fondul de investiţii Advent Internaţional, a apăsat pedala achiziţiilor.
Astfel, grupul Zentiva a finalizat în 2019 preluarea producătorului român de medicamente fără reţetă şi suplimente alimentare Solacium Pharma, care făcea parte din grupul Dr. Max, care mai deţine pe piaţa românească farmaciile Sensiblu.
Recent, grupul Zentiva a preluat operaţiunile din Europa Centrală şi de Est ale companiei farma Alvogen, inclusiv ale producătorului de medicamente Labormed din Bucureşti.
Exportul, principalul obiectiv în producţia locală
Reprezentanţii Terapia, Zentiva şi Antibiotice spun la unison că principalul motor al creşterii afacerilor companiilor sunt exporturile, cele trei companii trimiţând în străinătate cumulat medicamente în valoare de 500 de milioane de lei în 2018, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la companii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro