Povestea a trei prieteni care au dezvoltat un business de 1 miliard de dolari cu alimente fast-food sănătoase

Autor: Andra Stroe Postat la 01 martie 2019 283 afişări

Atunci când trei prieteni din liceu nu au găsit un loc unde să mănânce sănătos în zona în care locuiau, în apropiere de Washington, ei au decis să rezolve problema deschizând propriul restaurant. Treisprezece ani mai târziu, afacerea lor, Sweetgreen, este estimată la peste 1 miliard de dolari.

Povestea a trei prieteni care au dezvoltat un business de 1 miliard de dolari cu alimente fast-food sănătoase

Nathaniel Ru, Jonathan Neman şi Nicolas Jammet sunt prieteni din liceu şi co-fondatori ai lanţului de restaurante Sweetgreen. Planul lor a fost de a deschide un restaurant tip fast-food unde să vândă doar salate, atât reci cât şi calde, de pildă legume la grătar, iar idea le-a venit deoarece nu găseau un astfel de loc în zona în care locuiau. „Cele mai delicioase, accesibile şi populare alimente au fost, în general, cel mai puţin sănătoase", povesteşte Nicolas, citat de BBC. „Nu nu înţelegeam de ce nu aveam alte opţiuni", adaugă el.

Ei au stabilit de la bun început ca, în loc să cumpere produsele de la supermarket, să se aprovizioneze direct de la fermele locale, pentru a fi sigur că produsele sunt cât mai proaspete. În ciuda faptului că niciunul dintre ei – proaspăt absolvenţi - nu avea experienţă în conducerea unui restaurant, în octombrie 2006 au gândit planul viitorului business chiar în dormitorul casei.

Până în vara lui 2007 au reuşit să strângă 300.000 de dolari de la prieteni şi familie, iar în luna august au deschis primul restaurant Sweetgreen într-un pub abandonat din zona Georgetown, în apropierea Washingtonului. Jonathan, care este directorul executiv al companiei, spune că, pentru început, nu intenţionau să deschidă mai mult decât un singur restaurant. „Nu am crezut că se va transforma într-o carieră", spune el.

Odată ce prima unitate a avut succes, cei trei prieteni şi-au dat seama că au creat o afacere scalabilă. Aşa că au decis să-şi concentreze toată atenţia asupra Sweetgreen şi să deschidă mai multe restaurante. Totuşi, a fost destul de greu să atragă investitori, însă în cele din urmă au reuşit să atragă antreprenori de rang înalt, printre care executivul Walter Robb, investitorul miliardar Steve Case şi bucătarul-şef francez Daniel Boulud.

În prezent, Sweetgreen are aprox. 3.500 de angajaţi, 90 de sucursale în SUA şi alte 20 care urmează să se deschidă în acest an.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fast-food,
prieteni,
business

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.