Poveşti de groază din recrutare: 9 din 10 candidaţi au avut „interviu fantomă”
Piaţa muncii pare bântuită de un fenomen paranormal, care nu iese la iveală doar de Halloween şi care poartă numele de „ghosting”. Potrivit BestJobs, nouă din zece candidaţi spun că au avut cel puţin un „interviu fantomă”.
BestJobs a investigat ritualul recrutărilor printr-un sondaj realizat în rândul candidaţilor, în urma căruia 87% dintre aceştia au spus că li s-a întâmplat de-a lungul carierei să aibă un „interviu fantomă”, pentru că, deşi discuţia a mers bine şi exista potenţial, nu au mai primit niciodată feedback după întâlnirea cu recrutorul.
88% dintre cei chestionaţi au spus că au păţit cel puţin o dată să aplice la un job şi să nu fie contactaţi deloc.
Fenomenul de „ghosting” se referă la situaţia în care un angajator îşi exprimă iniţial interesul pentru un candidat, după care nu mai revine cu niciun semn. În unele cazuri, şi recrutorii se confruntă cu „fantomele” candidaţilor, care după ce vin la interviu sau chiar lucrează o perioadă, dispar fără urme, susţin specialiştii BestJobs.
„Aparent, iadul prin care trec candidaţii odată cu emoţiile interviului se prelungeşte cu aşteptarea infinită a unui răspuns care nu mai apare. Concluzia candidaţilor este că angajatorii îi contactează doar pe <cei însemnaţi>, iar ceilalţi primesc de cele mai multe ori <tratamentul tăcerii>. Chiar şi atunci când coşmarul oricărui candidat se adevereşte şi este refuzat pentru jobul la care a aplicat şi pentru care s-a prezentat la interviu, 37% dintre respondenţii sondajului BestJobs spun că nu au primit niciodată feedback cu privire la motivul refuzului”, se arată într-un comunicat al companiei.
Candidaţii consideră în proporţie de 87% că merită o justificare a deciziei după susţinerea interviului, pentru că acest lucru îi poate ajuta să devină mai buni pentru următoarele oportunităţi. La polul opus, aproape 20% dintre respondenţi mărturisesc că s-au făcut de negăsit pentru recrutori chiar înainte de a se prezenta la interviul programat.
Într-o tentativă de „exorcizare” a pieţei muncii de aceşti demoni care îi fac pe candidaţi şi pe recrutori deopotrivă să dispară după prima interacţiune, 66% dintre candidaţi spun că şi-au asumat rolul de „vânători de feedback-fantomă” şi au revenit către recrutori cu un email de follow up la scurt timp după interviu.
Sondajul a fost efectuat în perioada 4 - 25 octombrie pe un eşantion de 1.021 de utilizatori de internet din România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro