Primul impact major al crizei coronavirusului în economia românească
Epidemia de coronavirus din Italia a dus la scăderea în medie cu 15% a transportului rutier internaţional de mărfuri efectuat de firmele româneşti, a anunţat, marţi, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
La transport persoane, scăderea este de până la 100% în relaţia cu Italia, mai spune UNTRR, care solicită Guvernului măsuri compensatorii financiare şi fiscale pentru transportatorii români.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri atrage atenţia că firmele de transport rutier din România vor fi grav afectate din cauza epidemiei cu noul coronavirus (COVID - 19).
"Astfel, din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier naţional de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În relaţia cu Italia, firme de transport rutier româneşti de persoane au oprit total activitatea, iar în relaţiile cu restul ţărilor scăderea este nesemnificativă, volumul este comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relaţii decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%", spune UNTRR.
În ceea ce priveşte transportul rutier de mărfuri intern, acesta este neafectat, potrivit sursei citate, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internaţional scăderea generală este de aproape 15%. Unele firme sunt mai afectate, cu până la 30%, în timp ce altele nu sunt afectate deloc.
Transporturile de marfă internaţional între Italia şi alte ţări din UE operat de transportatorii români nu este efectat decât în măsura în care clienţii din Italia îşi reduc volumul de activitate - valabil în anumite cazuri, dar nu generalizat în acest moment.
UNTRR solicită de asemenea anularea deciziei de carantinare obligatorie a şoferilor veniţi din Italia.
"Transportul de mărfuri internaţional dintre Italia şi România este în pericol din cauza măsurii de autoizolare a şoferilor care revin din Italia – aceste operaţiuni trebuie să includă costul cu imposibilitatea utilizării şoferului 14 zile, iar UNTRR solicită autorităţilor române revenirea asupra acestei decizii şi monitorizarea acestor şoferi, fără a fi puşi în autoizolare", mai afirmă UNTRR.
Totodată, UNTRR solicită Guvernului şi măsuri compensatorii financiare şi fiscale pentru firmele de transport rutier ai căror şoferi sunt transmişi spre autoizolare şi în cazul anulării traseelor.
Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, iar 10% din exporturile româneşti merg în Italia.
Pe cale rutieră sunt transportate peste 2 milioane tone mărfuri (import/export) în relaţia România – Italia, mai punctează Uniunea transportatorilor, care adaugă că între România şi Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutieră.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro