Producătorul de electrocasnice Electrolux a sărit pragul de 1 mld. lei cifră de afaceri în 2023, plus 18,7%
Producătorul de electrocasnice Electrolux România, subsidiara locală a grupului suedez Electrolux, a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 1,049 mld. lei (212,1 mil. euro), în creştere cu 18,7% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de aproximativ 883,9 mil. lei (179,2 mil. euro), potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
Producătorul de electrocasnice Electrolux România, subsidiara locală a grupului suedez Electrolux, a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 1,049 mld. lei (212,1 mil. euro), în creştere cu 18,7% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de aproximativ 883,9 mil. lei (179,2 mil. euro), potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
Electrolux a realizat anul trecut un profit net de 11,5 mil. lei (2,3 mil. euro), în scădere cu 9,5% faţă de anul precedent, când producătorul de electrocasnice a obţinut un câştig net de 12,7 mil. lei (aproximativ 2,6 mil. euro), conform datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 640 de angajaţi, cu 225 de oameni mai puţin decât în 2022, potrivit site-ului mfinanţe.ro. Grupul suedez Electrolux are pe piaţa locală atât operaţiuni de import şi distribuţie, cât şi de producţie, la Satu Mare.
În fabrica locală sunt realizate plite şi aragaze, ce apoi iau fie drumul exporturilor (în bună parte), fie rămân în România şi ajung în casele consumatorilor locali. Pe piaţa din România suedezii au însă şi alte bunuri, aduse din celelalte fabrici ale grupului. Tot businessul este operat pe o singură entitate juridică, Electrolux România.
Compania a inaugurat în toamna lui 2022 o nouă linie de producţie de plite în Satu Mare. Fabica Electrolux din Satu Mare are o capacitate totală de 2,02 milioane de unităţi, din care 1,5 milioane de plite şi 520.000 de aragaze, potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii companiei.
Unitatea de producţie din nordul ţării, care are o istorie de peste un secol, realiza înainte de a intra în portofoliul suedezilor aragaze sub brandul Samus, iar după preluare, Electrolux a renunţat la brandul local pentru a produce sub mărcile grupului. În 1997, anul preluării, fabrica număra circa 2.300 de angajaţi.
După cifra de afaceri şi după numărul de salariaţi, Electrolux este unul dintre cei mai importanţi producători de electrocasnice din România, activând într-o industrie în plină dezvoltare, unde sunt prezenţi şi alţi jucători mari precum De’Longhi, Philips, Karcher sau Arcelik (proprietarul Arctic).
Piaţa de electro-IT în ansamblul său a crescut anul trecut în valoare, avansul fiind susţinut de inflaţia în continuare ridicată, dar a scăzut în volum, semn că românii sunt mai prudenţi în achiziţii ca urmare a scăderii puterii de cumpărare, arată datele ZF de la jucătorii din industrie. Totuşi, evoluţia nu este deloc unitară, existând variaţii majore de la un segment la altul, conform unei analize ZF, realizată pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. De regulă, piaţa electro-IT este cea care dă tonul în economie, fiind prima sau printre primele care reacţionează în vremuri de criză. În 2009-2011, vânzările de televizoare, frigidere, aragaze sau telefoane mobile au scăzut cumulat cu 50% faţă de nivelul din 2008, ultimul an de boom economic.
laurenţiu.cotu@zf.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro