Producătorul de panificaţie Pambac a finalizat 2023 cu un profit de 4,5 mil. euro, la afaceri de 293 mil. euro, de peste patru ori mai mari

Autor: Laurentiu Cotu Postat la 11 februarie 2024 618 afişări

Pambac, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de produse de morărit şi de paste făinoase, a finalizat anul 2023 cu o cifră de afaceri de aproximativ 293 mil. euro, de 4,6 ori mai mare faţă de anul anterior, când afacerile companiei au fost de aproape 64 mil. euro (circa 314,5 mil. lei), potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.

Producătorul de panificaţie Pambac a finalizat 2023 cu un profit de 4,5 mil. euro, la afaceri de 293 mil. euro, de peste patru ori mai mari

♦ Parte din creştere vine din activitatea de trading de cereale, segment pe care compania activează din 2023.

Pambac, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de produse de morărit şi de paste făinoase, a finalizat anul 2023 cu o cifră de afaceri de aproximativ 293 mil. euro, de 4,6 ori mai mare faţă de anul anterior, când afacerile companiei au fost de aproape 64 mil. euro (circa 314,5 mil. lei), potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Pro­fitul estimat de oficialii Pambac pentru 2023 este de 4,5 mil. euro.

„Cifra de afaceri din 2023 este rezul­tatul comercializării produselor obţinute în procesul de producţie pe pieţele pe care activăm, dar şi a activităţii de trader de cereale, activitate pe care Pambac nu a desfăşurat-o în trecut. Deţinem 8 silozuri de cereale situate în zonele de sud şi est, care ne asigură materia primă pentru activitatea noastră de producţie, dar şi posibilitatea de a oferi cereale la preţuri competitive“, a declarat pentru ZF Transilvania Mirela Totu, marketing manager Pambac.

Producătorul de panificaţie este pre­zen­tă în principalele reţele internaţionale şi naţionale din comerţul modern - hipermarket, supermarket, discounteri şi cash&carry. Produsele Pambac se găsesc în Kaufland, Auchan, Mega Image, Profi, Metro, Selgros, dar şi în lanţurile româneşti de retail, conform ultimelor date.

De asemenea, compania are propriile magazine Pambac şi Pambac Caffe, situate în puncte strategice din Bacău, orientante pe direcţia de retail convenience, fiind definite ca spaţii destinate exclusiv cumpărăturilor pentru acasă, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie. Pambac comercializează în această reţea produsele proprii de panificaţie, patiserie, cofetărie, morărit şi paste făinoase, dar şi produse de băcănie care asigură completarea coşului zilnic, mărci consacrate în piaţă, furnizate de colaboratori.

„Sunt pieţe importante în consumul de produse alimentare de bază, puternic impactate de schimbările ultimilor ani, care au determinat modificarea obiceiurilor de consum şi de achiziţie a produselor la raft. Dacă ne referim la produse ambalate, rezultatul a fost o comprimare a pieţelor pe care activăm, între 5-10%, conform datelor de retail pe care le avem. A fost afectată de asemenea segmentarea, consumatorii îndreptându-se fie pe produse low price «în proporţie de peste 50% se achiziţionează private label», fie spre branduri puternice, care au reuşit să stabilească conexiuni solide în piaţă şi în care consumatorii au încredere.“, a spus Mirela Totu.

Portofoliul Pambac include brandurile Pambac, Grania, Ciao Pasta, Pâine Plămădită şi Bogată. Produsele Pambac sunt disponibile pe întreg teritoriul României, în marile reţele de retail, atât naţionale, cât şi internaţionale, dar şi în magazine din Italia, Spania, Germania, Olanda, Marea Britanie, Irlanda.

Pambac a investit anul trecut aproximativ 1,2 mil. euro în linii de ambalare a pastelor făinoase scurte, care oferă posibilitatea ambalării automate la cutii a pastelor produse, cu o capacitate de 40 de tone pe zi, dublând astfel randamentul de producţie al companiei.

„Continuăm proiectul de modernizare al fabricii de paste făinoase şi în acest an, cu linii automate de ambalare, paletizate şi stocare a pastelor lungi. Investiţia, care se ridică la aproximativ 4 milioane de euro, se va realiza din finanţare proprie, prin reinvestirea profitului obţinut în anul anterior. Ne-am propus să retehnologizăm şi cele doua mori de grâu şi porumb prin înlocuirea de componente, achiziţia de instalaţii necesare pentru a optimiza ambalarea, paletizarea şi stocarea produselor. Valoric, această investiţie se ridică la aproximativ 4,85 milioane de euro şi se va realiza prin accesarea de fonduri europene.“, a mai spus Mirela Totu. Compania a ajuns în prezent la 534 de angajaţi, dintre care 70% fac parte din personalul calificat, specializat în producţia alimentară.

Cine deţine Pambac

Cătălin Grigoriu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din Bacău, a decis în 2018 să cedeze partea sa de acţiuni din producătorul de panificaţie Pambac partenerului său Eusebiu Guţu, care a devenit acţionar unic al Pambac prin intermediul companiei Popasul Trebeş. Înfiinţat în 1968, producătorul Pambac se numără printre cei mai mari jucători pe piaţa de paste făinoase, morărit şi panificaţie din România. Cătălin Grigoriu şi Eusebiu Guţu au devenit acţionari ai Pambac în 2012, atunci când au preluat producătorul de panificaţie de la membrii consiliului de administraţie al companiei, care erau şi acţionarii producătorului, conform datelor de la acea vreme. Tranzacţia s-a ridicat la 10-15 milioane de euro, potrivit estimărilor ZF de la aceea vreme. Cei doi antreprenori au devenit acţionari ai Pambac prin intermediul distribuitorului de îngrăşăminte şi pesticide Comfert, controlat atunci de Cătălin Grigoriu, şi prin traderul de materii prime agricole Popasul Trebeş, deţinut de Eusebiu Guţu.

Vânzările de paste sunt estimate la 518 de milioane de lei în 2023, în creştere cu peste 30% faţă de 2020, conform datelor oferite de compania de analiză şi cercetare de piaţă Euromonitor International la solicitarea ZF. Avansul se datorează preţurilor mai mari ale pastelor, cauzate de costurile mai mari pentru materii prime şi utilităţi, ci nu dintr-o creştere în volum, potrivit producătorilor din această piaţă. Consumul de paste făinoase în România este de circa 2,5 kilograme pe cap de locuitor, în timp ce în Uniunea Europeană ajunge la 10 kilograme, iar în Italia, care este cel mai mare consumator de paste din lume, la 23 kilograme pe cap de locuitor în 2022, conform Eurostat.

laurentiu.cotu@zf.ro      

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Pambac,
crestere,
afaceri,
panificatie,
producator,
profit

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.