Ralph Lauren renunţă la conducerea operaţională a casei sale de modă
Ralph Lauren, unul dintre cei mai apreciaţi creatori din moda americană, va părăsi conducerea operaţională a casei sale, pe care a înfiinţat-o în urmă cu aproape o jumătate de secol, însă îşi va păstra anumite funcţii în companie, informează lemonde.fr.
Ralph Lauren, care va împlini în curând vârsta de 76 de ani, fondatorul mărcii omonime din universul modei, a anunţat, marţi, că va renunţa la conducerea operaţională a grupului său, pe care l-a creat în urmă cu 48 de ani, dar că îşi va păstra funcţiile de preşedinte executiv şi de director de creaţie.
Fiu al unor imigranţi ruşi săraci, Ralph Lauren va fi înlocuit în calitate de chief executive officer (CEO) al Ralph Lauren Co., începând din noiembrie, de Stefan Larsson, directorul mărcii Old Navy, o filială a grupului Gap, care va încerca să ducă într-o nouă eră acest imperiu din modă, care a realizat în 2014 o cifră de afaceri de 7,6 miliarde de dolari.
"Compania trebuie să se schimbe. Este o companie cotată la bursă şi avem responsabilitatea de a avea o echipă de conducere adecvată", a spus Ralph Lauren, într-un interviu pentru Wall Street Journal. Creatorul american l-a ales pe Stefan Larsson, un suedez în vârstă de 41 de ani, care, după o colaborare cu H&M, a cunoscut un succes fulminant în fruntea brandului Old Navy începând din 2012. Rolul său va fi acela de a redinamiza grupul Ralph Lauren, celebru pe plan mondial pentru creaţiile sale de lux, inspirate din stilul country-chic.
Ralph Lauren (al cărui nume real a fost Lifschitz, pe care l-a schimbat în semn de omagiu adus actriţei Lauren Bacall, unul dintre idolii săi din tinereţe), speră că relaţia de afaceri pe care o va întreţine cu Stefan Larsson va fi "un parteneriat", lăsând astfel să se înţeleagă că nu are intenţia de a se retrage complet şi imediat din activitate.
"Unul dintre motivele principale care m-au determinat să mă alătur acestei companii a constat în oportunitatea de a lucra alături de cineva precum Ralph", a declarat Stefan Larrson pentru The New York Times.
Până la anunţul de marţi, Ralph Lauren şi-a condus singur imperiul din lumea modei. Şi-a început cariera în anii 1960, lansându-şi propriul brand de cravate sub marca Polo, înainte de a se extinde, lansând colecţii de cămăşi şi alte articole vestimentare pentru bărbaţi, într-un stil decontractat şi elegant, preferat de elitele de pe coasta de est din Statele Unite.
Acest autodidact, care a crescut în cartierul Bronx din New York, a decis în cele din urmă că a sosit clipa să despartă divizia de creaţie de divizia de management, pentru a obţine un plus de eficacitate. În rândul marilor mărci din moda americană, Ralph Lauren era unul dintre ultimii fondatori care continuau să îşi conducă singuri companiile. Donna Karen s-a retras şi ea în acest an. Calvin Klein, un alt creator care a copilărit în Bronx, a renunţat la funcţia managerială în 2002. Oscar de la Renta i-a predat funcţia executivă lui Peter Copping în octombrie 2014 cu puţin timp înainte de a muri.
David, unul dintre cei trei copii ai lui Ralph Lauren, considerat în ultimii ani un succesor potenţial al tatălui său la conducerea acestui imperiu din lumea modei, a spus într-un comunicat: "Sunt entuziasmat de ideea de a-l primi pe Stefan în sânul echipei noastre şi sunt nerăbdător să lucrez alături de el". În schimb, numărul 2 din grup, Jackwyn Nemerov, a anunţat că va renunţa la gestiunea operaţională a grupului Ralph Lauren în luna noiembrie, pentru a deveni un simplu consilier al companiei, concomitent cu sosirea lui Stefan Larsson.
Aflată în această funcţie de 10 ani, Jackwyn Nemerov s-a aflat la originea strategiei adoptate de marca Ralph Lauren până în prezent, ce a constat în raţionalizarea portofoliului de mărci deţinute de grup, pentru a le face mai eficiente. Însă, confruntându-se cu o conjunctură mai puţin profitabilă în domeniul produselor de lux, rezultatele obţinute de grupul Ralph Lauren au fost mai mici decât cele aşteptate. Nu se ştie deocamdată ce fel de strategie va adopta Stefan Larsson, care nu a lucrat niciodată în domeniul produselor de lux.
Potrivit europe1.fr, grupul Ralph Lauren a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 7,6 miliarde de dolari şi un profit net de 702 milioane de dolari. În ultimii cinci ani, vânzările grupului Ralph Lauren au crescut cu 53%, iar profitul net cu 46%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro