Război în Germania între supermarketuri şi marile branduri în jurul scumpirilor „nerezonabile“

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 20 octombrie 2022 108 afişări

Consumatorii germani se con­fruntă din ce în ce mai frecvent cu rafturi goale în supermarketuri, în condiţiile în care acestea au intrat într-un război cu marile companii din sectorul alimentar cu privire la scum­piri.

Război în Germania între supermarketuri şi marile branduri în jurul scumpirilor „nerezonabile“

Consumatorii germani se con­fruntă din ce în ce mai frecvent cu rafturi goale în supermarketuri, în condiţiile în care acestea au intrat într-un război cu marile companii din sectorul alimentar cu privire la scum­piri, notează The Local.

„Dragi clienţi: ne pare rău să vă informăm că în acest moment nu pu­tem oferi toate produsele furnizoru­lui nostru Mars“, scrie într-o notă dintr-un supermarket Edeka din centrul Berlinului.

Cu inflaţia din Germania situată în prezent la un nivel record, giganţii din sectorul supermarketurilor iau atitudine împotriva a ceea ce aceştia consideră majorări nerezonabile din partea celor mai cunoscute branduri ale lumii.

Multinaţionalele din domeniul ali­mentar argumentează că îşi văd cos­turile de producţie crescând con­tinuu din cauza scumpirii energiei şi transportului, în parte din cauza războiului din Ucraina.

Însă retailerii din cea mai mare economie europeană spun că prote­jea­ză puterea de cumpărare a clienţi­lor în vremuri dificile şi că majorări de preţuri de până la 30% în unele cazuri sunt exagerate.

„Multe branduri internaţionale încearcă să profite de inflaţie pentru a impune preţuri excesive cu scopul de a-şi creşte profiturile“, a declarat un purtător de cuvânt al Edeka, catalogând nivelul preţurilor Mars drept „nejustificat“.

Edeka şi rivalul său Rewe, două dintre cele mai mari lanţuri de super­marketuri din Germania, nu mai primesc aproximativ 300 de produse de la compania Mars, cunoscută pen­tru batoanele Twix şi Snickers.

În paralel, acestea au început să-şi promoveze produsele mai iefti­ne, marcă proprie, drept alternative.

La magazinul Edeka din Berlin, rafturile cu produse de hrană pentru animale, un sector unde Mars domi­nă, sunt aproape goale. Într-un ma­ga­zin Rewe din apropiere, culoarul cu orez este pe jumătate gol. Rafurile cu cereale par de asemenea goale după ce Rewe nu a reuşit să ajungă la un compromis cu compania ameri­cană Kellogg’s.

Războaie similare pe preţuri sunt în curs şi cu alte branduri.

Lanţurile de discount Aldi şi Lidl nu mai primesc produse Danone, de exemplu.

Un purtător de cuvânt al Rewe arată că supermarketurile nu vor să vadă consumatorii „penalizaţi în mod inutil“ în aceste „vremuri dificile“. Însă retailerii profită de asemenea de această oportunitate pentru a-şi promova produsele marcă proprie, a căror popularitate este în creştere în contextul inflaţiei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.