Război în Germania între supermarketuri şi marile branduri în jurul scumpirilor „nerezonabile“
Consumatorii germani se confruntă din ce în ce mai frecvent cu rafturi goale în supermarketuri, în condiţiile în care acestea au intrat într-un război cu marile companii din sectorul alimentar cu privire la scumpiri.
Consumatorii germani se confruntă din ce în ce mai frecvent cu rafturi goale în supermarketuri, în condiţiile în care acestea au intrat într-un război cu marile companii din sectorul alimentar cu privire la scumpiri, notează The Local.
„Dragi clienţi: ne pare rău să vă informăm că în acest moment nu putem oferi toate produsele furnizorului nostru Mars“, scrie într-o notă dintr-un supermarket Edeka din centrul Berlinului.
Cu inflaţia din Germania situată în prezent la un nivel record, giganţii din sectorul supermarketurilor iau atitudine împotriva a ceea ce aceştia consideră majorări nerezonabile din partea celor mai cunoscute branduri ale lumii.
Multinaţionalele din domeniul alimentar argumentează că îşi văd costurile de producţie crescând continuu din cauza scumpirii energiei şi transportului, în parte din cauza războiului din Ucraina.
Însă retailerii din cea mai mare economie europeană spun că protejează puterea de cumpărare a clienţilor în vremuri dificile şi că majorări de preţuri de până la 30% în unele cazuri sunt exagerate.
„Multe branduri internaţionale încearcă să profite de inflaţie pentru a impune preţuri excesive cu scopul de a-şi creşte profiturile“, a declarat un purtător de cuvânt al Edeka, catalogând nivelul preţurilor Mars drept „nejustificat“.
Edeka şi rivalul său Rewe, două dintre cele mai mari lanţuri de supermarketuri din Germania, nu mai primesc aproximativ 300 de produse de la compania Mars, cunoscută pentru batoanele Twix şi Snickers.
În paralel, acestea au început să-şi promoveze produsele mai ieftine, marcă proprie, drept alternative.
La magazinul Edeka din Berlin, rafturile cu produse de hrană pentru animale, un sector unde Mars domină, sunt aproape goale. Într-un magazin Rewe din apropiere, culoarul cu orez este pe jumătate gol. Rafurile cu cereale par de asemenea goale după ce Rewe nu a reuşit să ajungă la un compromis cu compania americană Kellogg’s.
Războaie similare pe preţuri sunt în curs şi cu alte branduri.
Lanţurile de discount Aldi şi Lidl nu mai primesc produse Danone, de exemplu.
Un purtător de cuvânt al Rewe arată că supermarketurile nu vor să vadă consumatorii „penalizaţi în mod inutil“ în aceste „vremuri dificile“. Însă retailerii profită de asemenea de această oportunitate pentru a-şi promova produsele marcă proprie, a căror popularitate este în creştere în contextul inflaţiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro