Renault va cumpăra echipa de Formula 1 Lotus
Producătorul de automobile Reanult şi compania Gravity Motorsports, afiliată fondului de investiţii Genii Capital şi care deţine Lotus, au semnat o scrisoare de intenţie, cu privire la achiziţia echipei de Formula 1 de către constructorul francez, informează motorsport.com.
"Grupul Reanult şi Gravity Motorsports, afiliată Genii Capital SA, au plăcerea să anunţe semnarea unei scrisori de intenţie cu privire la potenţiala achiziţie de către Renault a unui pachet de acţiuni care să asigure controlul Lotus F1 Team. Semnarea acestei scrisori marchează primul pas al Renault către proiectul unei echipe de Formula 1 Renault pentru sezonul 2016, prelungind astfel cei 38 de ani de prezenţă a mărcii în cea mai importantă serie a motorsportului. Grupul Reanult şi Gravity vor lucra împreună în săptămânile următoare pentru a transforma această iniţiativă într-o tranzacţie definitivă, cu condiţia îndeplinirii tuturor obligaţiilor între acestea şi alte părţi interesate", se arată într-un comunicat al Renault.
Această decizie reprezintă o gură de oxigen pentru echipa Lotus, cu sediul la Enstone şi aflată în insolvenţă, care trebuie să apară în faţa Înaltei Curţi, în procesul pe care fiscul britanic i l-a deschis, pentru taxe neachitate de aproximativ 900.000 de lire sterline (1,2 milioane de euro).
Potrivit presei internaţionale, Renault a decis să rămână în Formula 1 şi să preia o echipă, după ce a primit asigurări de la administratorul drepturilor comerciale ale Marelui Circ, Bernie Ecclestone, că va fi tratată ca un team istoric, cu o contribuţie importantă la dezvoltarea acestui sport, ceea ce îi va aduce venituri suplimentare din partea Formula One Management.
Renault a furnizat motoare echipei Red Bull în ultimii şase ani, iar în perioada 2010-2013 austriecii au dominat Marele Circ, câştigând patru titluri mondiale la rând la constructori şi alte patru la piloţi, cu propulsorul francezilor.
Însă Renault nu a ţinut pasul cu Mercedes şi Ferrari odată ce, din 2014, s-a trecut de la motorul V8 de 2,4 litri, la cel turbo hibrid V6 de 1,6 litri. În ultimii doi ani, Red Bull s-a plâns constant de lipsa de fiabilitate şi de putere a motoarelor Renault.
De curând, preşedintele şi CEO Renault, Carlos Ghosn, s-a declarat dezamăgit de criticile oficialilor Red Bull, care doresc ruperea înţelegerii cu compania franceză, acuzând că motorul furnizat de aceasta este necompetitiv. "Din nefericire, când ei câştigau campionate nu menţionau numele Renault. Echipa era cea care câştiga. Aşa că am început să simţim că veniturile acestei investiţii erau foarte slabe. Senzaţia s-a intensificat prin faptul că, atunci când tehnologia s-a schimbat şi s-a trecut de la motorul V8 la cel actual, unor echipe care foloseau motorul nostru nu le-a mers bine, iar motivul pentru care acest lucru se întâmpla a devenit motorul. Deci eşti într-o competiţie în care atunci când îţi merge bine nu eşti niciodată menţionat, iar când există o problemă cu echipa eşti primul arătat cu degetul. Este un sport. Nu poţi să spui că «am pierdut, dar coechipierul meu a fost ...». Cred că este o chestiune de sportivitate. Ne aşteptăm ca, atunci când suntem într-un sport în care lucrăm cu alţii, să câştigăm împreună şi să pierdem împreună", spunea Ghosn, la 15 septembrie.
La finalul acestui sezon, Renault se va retrage dintre furnizorii de motoare pentru Formula 1. Viitorul companiei franceze în Marele Circ este numai cu o echipă proprie sau deloc, preciza şeful Renault: "Am anunţat deja autorităţile F1 şi le-am spus: «nu contaţi pe noi ca furnizor de motoare - s-a terminat!» Viitorul nostru este subiectul unei analize detaliate. Vom ieşi (n.r. - din F1) sau vom avea propria noastră echipă."
În acest moment, Renault mai furnizează motoare doar pentru echipa Red Bull şi pentru "sora" mai mică a acesteia, Toro Rosso. Contractul este valabil până în 2016, dar va fi încheiat cu un sezon mai devreme.
Lotus foloseşte anul acesta motoare Mercedes. După 14 etape, echipa care îi are în componenţă pe piloţii Romain Grosjean şi Pastor Maldonado ocupă locul 6 din 10, cu 60 de puncte. Lider este Mercedes cu 506 puncte.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro